پژوهشگر برتر فرهنگی گفت: کنگره شهدا که  یاد و نام شهدا در آن می درخشد در اذهان ما انسان ها که به روزمرگی عادت کرده ایم تلنگری می زند که به اصل خودمان بازگردیم.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۴۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

معصومه مشهدی خانی بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: باید روزبه روز یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته یابی و نکته سنجی زندگی شهدا در جامعه  ما برای نسل جدید ترویج و تبیین شود.

وی افزود:  اگر نام شهدا حاکم بر فرهنگ جامعه شد آن وقت مسئله شهادت که به معنای مجاهدت تمام عیار در راه خدا است، در جامعه ماندگار خواهد شد.

مشهدی خانی در این خصوص تصریح کرد: اگر این شد، برای این جامعه دیگر شکست وجود نخواهد داشت و شکست معنا نخواهد داشت؛ جامعه به سمت آرمان ها و اهداف بلند خود پیش خواهد رفت و این مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه با برگزاری یادواره های شهدا می توان نسل جوان را بیشتر به شهدا نزدیک کرد، گفت: کنگره شهدا که  یاد و نام شهدا در آن می درخشد در اذهان ما انسان ها که به روزمرگی عادت کرده ایم تلنگری می زند که به اصل خودمان بازگردیم.

وی با اشاره به اینکه مطالعه وصیت نامه و زندگی شهدا و برگزاری کنگره شهدا، مکتب انسان سازی و شهادت طلبی است، گفت: خانواده شهدای از انقلاب تا به امروز وقتی می بینند که شهدا و یاد و نام آنان برای مردم مهم است خوشحال می شوند و باعث آرامش آنها می شود و امسال با کنگره شهدای استان این افتخار شامل حال مردم می شود که برای قهرمانان ملی استان خادمی کنند.

مشهدی خانی خاطرنشان کرد: با کنگره شهدا مردم آگاه تر می شوند و برخی ها هم از نزدیک متوجه می شوند که شهدا به خاطر چه و برای چه کسی به میدان رزم رفته و شهید شدند؛ امروز باید  قدردان کسانی باشیم که این کنگره به این وسعت را در استان مرکزی برگزار می کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات