پژوهشگر برتر فرهنگی گفت: برگزار کنندگان کنگره شهدا همان یادگاران دفاع مقدس هستند که راه دوستان شهید خود را ادامه می دهند و باید از این تجربه های ارزشمند استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۳۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

زهرا عیوض بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: طولانی ترین و بزرگترین یادواره شهدا که هر سال در سراسر جهان برگزار می شود یادواره شهدای کربلاست اینکه هر سال در ماه های محرم و صفر مراسم های عزاداری برگزار می شود یادواره ای است که فراموش نکنیم اسلام به چه قیمت به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس جوانانی وارد میدان رزم برای مبارزه با طاغوت شدند که در مکتب عاشورا رشد پیدا کردند افزود: همچنین در مقطع زمان ما نسل چهارمی ها مدافعان حرم نیز همان هایی هستند که خود باعث و بانی برگزار یادواره های شهدا بودند و از همین یادواره ها با شناخت منش و رفتار شهدا پا در عرصه رزم و شهادت گذاشتند.

عیوض در این خصوص ادامه داد:مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا تأکید زیادی دارند و در این خصوص می فرمایند؛ گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست و این هدیه ای ارزشمند به برگزار کنندگان مراسمات شهدا است.

وی در این خصوص تصریح کرد: رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است که خادمان شهدای گمنام راه این دو بزرگوار را ادامه می دهند.

پژوهشگر برتر فرهنگی با تأکید بر اینکه امروز ما چنین وظیفه ای داریم گفت: امروز بحمداللَّه انقلاب اسلامی که برگرفته از مجاهدت های شهدا است تکلیفی سنگین بر روی دوش ما گذاشته که باید از آن محافظت کنیم و امسال کنگره شهدا این زمینه را برای ما فراهم می کند.

وی با بیان اینکه کنکره شهدا ادامه ی حرکت جهادی و ادامه ی شهادت است افزود:  اگر نام شهیدان ما تکرار نمیشد، تجلیل نمیشدند و احترام به آنها و خانواده های آنها در جامعه ی ما به صورت یک فرهنگ درنمی آمد - که خوشبختانه به صورت فرهنگ درآمده - امروز بسیاری از این یادهای ارزشمند و گرانبها فراموش شده بود چراکه دشمن از سالها پیش به دنبال این نقشه است.

 بسیجی نخبه استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: همه باید از این فرصت برگزاری کنگره استفاده کنیم و هر توانی که داریم برای باشکوه تر برگزار شدن آن به میدان بیاوریم چراکه برگزار کنندگان کنگره شهدا همان یادگاران دفاع مقدس هستند که راه دوستان شهید خود را ادامه می دهند و باید از این تجربه های ارزشمند استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات