فرمانده سپاه اسکو در گفتگو با «بسیج»:

کانون جوشش و خروش انقلاب اسلامی مساجد بوده است

فرمانده سپاه اسکو اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه حیات آن و موفقیت انقلاب مرهون جوانان مومن و شجاعی است که در مساجد رشد کرده و در مقابل طاغوت ایستادند. چراکه کانون جوشش و خروش انقلاب اسلامی مساجد بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۷۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

سعید رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: به موازات کارکردهای مساجد در شکل گیری انقلاب و ادامه حیات آن، مسجد نقش بارزتری در اداره جنگ و پیروزی دفاع مقدس داشت، رزمندگان اسلام در مساجد پرورش می یافتند و از مسجد عازم مناطق عملیاتی می شدند و در مسجد رشد و تعالی می یافتند.

وی ادامه داد: علاوه بر تامین نیروی انسانی جبهه، تدارکات و پشتیبانی جبهه ها هم از طریق مساجد انجام می گرفت و از طرف دیگر رزمندگان اسلام در مدت مرخصی خود از جبهه، در مساجد حضور می یافتند و به نوعی بازیابی علمی واعتقادی می شدند و دوباره با انگیزه مضاعف عازم جبهه های حق علیه باطل می شدند.

رشیدی با گرامیداشت روز جهانی مسجد افزود: مساجد در طول چهل سال گذشته پشتیبان انقلاب، جبهه جنگ نرم وسخت بوده است و توطئه دشمنان در بحث جنگ نرم و فرهنگی و توطئه علیه انقلاب از طریق مساجد خنثی شده است.

وی اضافه کرد: پیوند عمیق و ناگسستنی بین جوانان مومن وانقلابی و همچنین بسیجیان و مساجد از اول انقلاب وجود داشته است و این پیوند رو به روز باید کارآمدتر ومستحکمتر شود چراکه پایگاه های بسیج بازوی عملیاتی مساجد هستند و بسیاری از فعالیت های ارزشی جامعه از طریق پایگاه ها و مساجد به سطح جامعه سرازیر می شود و بسیجیان با استفاده از ضرفیتی که در مساجد وجود دارد می توانند مردم را در صحنه های گوناگون پایکار نگه دارند.

رشیدی ادامه داد: در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی  بسیجیان با حضور خود در مساجد طراوت و شور و حال خاصی داده اند و حظور جوانان در مساجد باعث می شود بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی شود به عبارت دیگر با توجه به فرمایش حضرت امام که فرموده بودند «مسجد سنگراست» جوانان باید با حظور خود در این سنگرها، خود را از حمله ها  و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی و غربی ها  حفظ کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار