خبرهای داغ:
رییس شورای اسلامی شهر خوی گفت:تهیه سند راهبردی گردشگری و تبدیل خوی به یک شهر هوشمند در دستور کار شهرداری و شورای شهر خوی قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

مجید مقدم در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج در ارومیه اظهار کرد:با وجود اینکه شهرداری و شورای شهر یک مجموعه مدیریتی در محدوده یک شهر است،  اما با توجه به تمدن غنی، تاریخی و چند هزار ساله خوی و به لحاظ داشتن اماکن و جاذبه‌های فرهنگی،  تاریخی و گردشگری پربار و فراوان در این شهرستان،  شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی بر آن شد سند راهبردی گردشگری را به جای صرفاً شهر خوی،  برای تمام مناطق این شهرستان تهیه و تدوین کند.

 وی افزود:در این سند راهبردی گردشگری، برنامه‌هایی نظیر آموزش‌های لازم جهت معرفی مناطق گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی و تعیین مسیرها برای هدایت گردشگران به اماکن و مناطق باستانی، تاریخی و گردشگری پیش بینی شده و همچنین مهمتر از همه یکی از برنامه‌ها این است که آن دست از آثار تاریخی و میراث‌های طبیعی که در شهرستان وجود دارد و تاکنون ثبت ملی نشده‌اند،  از طریق پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ثبت شوند.

 رییس شورای اسلامی شهر خوی، از ارتقای سیستم شهرسازی شهر خوی از سرای 6 به سرای هشت خبر داد و افزود:این اقدام یک گام بزرگ در مدیریت شهر خوی در راستای تبدیل این شهر فاخر به شهری هوشمند و شهری الکترونیک است .

مقدم خاطرنشان کرد: سیستم GIS یا سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی، سیستم شهرسازی را ارتقاء داده و با بهره‌برداری کامل از این سیستم، هر کدام از شهروندان در هر جایی که حضور داشته باشند می‌توانند درخواست‌های مورد نیاز در بحث درخواست پروانه ساخت و یا مشاهده میزان عوارض، جرایم و سایر مشخصات مربوط به ملک خود را به راحتی و در کمترین زمان و بدون صرف هزینه مشاهده کنند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات