استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌های استان را به نقد خبرنگاران خواهیم گذاشت تا اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی اقدامات و سیاست‌های دستگاه‌های اجرایی به مردم، به صورت کامل اقناع شوند.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۳۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی‌رضا رزم‌حسینی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان، یاد و خاطره شهید محمود صارمی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم قسم خورده است تا ارزش و جایگاه قلم و نوشتن را به انسان‌ها یادآور شده باشد.

وی اطلاع رسانی همراه با صحت و صداقت را رسالت اصلی اصحاب رسانه برشمرد و افزود: در شرایط امروز که با هجمه‌های گوناگون فرهنگی مواجه هستیم، از خبرنگاران انتظار می‌رود که با پرداختن به ضرورت وحدت رویه، در جهت انسجام بخشی بین مردم و ارکان حاکمیت تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اصحاب رسانه رسالت دارند که عملکرد همه ارکان حاکمیت را زیر زره بین برده و مورد بررسی قرار دهند چرا که این کار به تصحیح نقاط ضعف و بهبود عملکرد‌ها کمک خواهد کرد، اما بدون شک نقد و بررسی با تهمت و افترا راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: وجود مفاخر ارزشمند در تاریخ استان خراسان رضوی، زمینه را برای گسترش فرهنگ و قلم فراهم کرده است و به همین دلیل این استان پس از تهران بیشترین تعداد خبرنگاران را پرورش داده است.

رزم حسینی به انتظارات به حق اصحاب رسانه از ارکان حاکمیت هم اشاره کرد و گفت: مطالبه به حق خبرنگاران این است که امنیت و آزادی آن‌ها را فراهم کنیم و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم به اصل پاسخگویی پایبند باشند.

وی ادامه داد: باید ضریب مطالبه گری از مسیر قانونی را افزایش دهیم؛ سیاست ما در مواجهه با معترضین و کسانی که در نتیجه ناکارآمدی برخی دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد شده، گفت‎وگو، اقناع و حل مشکل است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما به عنوان نماینده نظام مدافع حقوق مردم هستیم و به هیج وچه برخورد قهری با کسانی که به دنبال احقاق حق خود هستند را مجاز نمی‌دانیم؛ در مواجهه با معترضان باید به دنبال اقناع آن‌ها از طریق گفت‌وگو بود.

وی با بیان اینکه در اولین فرصت نشستی با خبرنگاران استان خواهیم داشت، گفت: برنامه‌های استان را به نقد خبرنگاران خواهیم‌گذاشت تا اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی اقدامات و سیاست‌های دستگاه‌های اجرایی به مردم، به صورت کامل اقناع شوند.

رزم حسینی گفت: صداوسیما باید مطالبات به حق را منتقل کند؛ البته این مسئله به معنای دامن زدن به اعتراضات و مطالبه گری‌های نا به حق نیست، باید بپذیریم که بخشی از مطالبات مردم به دلیل ناکارآمدی دستگاه‌های اداری به وجود آمده است.

استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود، وحدت و همدلی را رمز پیشرفت و توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر همه ارکان حاکمیت دست به دست هم بدهیم، بدون شک خراسان‌رضوی می‌تواند در همه حوزه‌ها به استانی نمونه تبدیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها