عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امام جامعه بازوانی مردمی دارد که قانون گذاران و مجریان قانون را انتخاب می‌نمایند و با تایید این امام جامعه این مجریان قانون و قانون گذاران مشروعیت پیدا می‌نمایند.
کد خبر: ۹۱۶۷۲۸۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  دکتر قاضی زاده هاشمی  در همایش سیاسی به مناسبت دهه ولایت در نمازخانه لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر بیان داشت: در طول تاریخ دو نوع دیدگاه نسبت به قدرت در بعد حکومت وجود داشته است. یک نگاه انسان را بعنوان قانون گذار و حاکم مطرح می‌کند که با تفکرات مختلف بشری به شکل‌های مانند کمونیسم، دموکراسی و... در می‌آید.

این عضوهیئت رئیسه مجلس همچنین افزود: اما نگاه دیگر انسان را ناقص و دارای ضعف‌های بسیاری می‌داند که در شرایط مختلف مکانی و در طول زمان‌ها فهم‌های متفاوتی داشته و توانایی صادر کردن احکام کلی را ندارد. این نگاه که خداوند  را خالق انسان است را قانوان گذار و حکومت را مال خدا می‌داند که علم به تمام جهات خلقت دارد.

وی همچنین اضافه کرد: در این نگاه دوم خداوند احکام خود را از طریق جانشینان ویژه خود که افرادی توانمند، کارآمد و با بالاترین باور به این احکام هستند در روی زمین به اجرا در می‌آورد.

این نماینده مجلس بیان داشت:در نظام ما که نظام مردم سالاری دینی است، امام جامعه، جانشین امام زمان (عج) که خود جانشین خداوند است، می‌باشد و بازوانی مردمی دارد که قانون گذاران و مجریان قانون را انتخاب می‌نمایند و با تایید این امام جامعه این مجریان قانون و قانون گذاران مشروعیت پیدا می‌نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها