همه‌ی ما مدیون ولایت هستیم

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم ال محمد (عج) گفت: سعادت ما به ولایت گره خورده است و همگی مدیون ولایت هستیم
کد خبر: ۹۱۶۷۲۵۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی‌دیباجی در مراسم تکریم سادات در سپاه قائم آل محمد (عج) اظهار کرد: امروز هر چه داریم، از ولایت است؛ ولایت‌پذیری عامل شکست دشمن است و فرهنگ ولایتمداری در مردم ایران هرگز تعطیل نمی‌شود.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) ۲۳ سال زحمت کشیدند و خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به رسول خود می‌فرماید اگر علی (ع) را به‌عنوان امام معرفی نکنی، تمام زحماتت به هدر می‌رود.
وی ادامه داد: شرط قبولی رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص)، معرفی علی (ع) به‌عنوان، ولی و جانشین خودش است؛ به ایشان خطاب می‌شود که اگر این کار را انجام ندهی، انگار هیچ کاری انجام نداده‌ای.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه اولین کسی که بحث ولایت را در ایران مطرح کرد امام رضا (ع) بود، تصریح کرد: وقتی امام به مسیر مشهد به نیشابور که آن موقع مرکز علم بود و چهار هزار نفر کاتب داشت رسیدند، افرادی دور مرکب امام رضا (ع) را گرفتند و بیشتر هم سنی بودند و به احترام فرزند رسول‌الله (ص) از ایشان خواستند تا جمله‌ای بیان کنند.
حسینی‌دیباجی با اشاره به اینکه آن حضرت فرمودند: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»، اضافه کرد: عبارت «لا اله الا الله» دژ است و هر کسی به این کلمه اعتقاد پیدا کند، وارد این دژ می‌شود. حضرت با یک مکثی که همه متوجه شوند، سرشان را داخل کجاوه بردند و دوباره بیرون آوردند و فرمودند: این عبارت به شرط‌ها و شروط‌ها انسان را رستگار می‌کند؛ ولایت را که من هم از آن‌ها هستم، باید بپذیرید.
وی با بیان اینکه امام صادق (ع) شرط پذیرش توبه را قبول ولایت اهل‌بیت (ع) و امامان معصوم (ع) دانستند، تصریح کرد: توبه انسان پذیرفته نمی‌شود؛ مگر ولایت اهل‌بیت (ع) را واسطه قرار دهد.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه ولایت امیرالمؤمنین (ع) اصل است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در خانه خدا به دنیا آمد و در خانه خدا به شهادت رسید؛ ولادتش در کعبه است و هر ساله به مردمی که استطاعت مالی دارند، واجب است تا حج به جای بیاورند و اگر شرایط داشته باشند و نروند، خداوند گفته در قبرستان‌های مسیحیان و کفار دفنشان کنید.
حسینی‌دیباجی با اشاره به اینکه هر سال حجاج دور خانه‌ای طواف می‌کنند که در آن، ولی خدا به دنیا آمده است، تصریح کرد: حجاج در طواف خانه خدا به‌نوعی دور ولایت می‌چرخند.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون ولایت هستیم، اضافه کرد: سعادت ما به ولایت گره خورده است؛ بر اساس روایت‌های موجود، اگر کسی در این دنیا نتوانست، ولی دلش می‌خواست تا مفهوم ولایت را بفهمد، در عالم برزخ شرایطی برایش فراهم می‌شود که ولایت امام علی (ع) را برایش آموزش می‌دهند تا بتواند وارد بهشت شود.
حسینی‌دیباجی با تأکید بر اینکه کسی با غیر از محبت و اعتقاد به ولایت حضرت علی (ع) وارد بهشت نمی‌شود، تصریح کرد: در روایت داریم که اگر همه مردم محبت علی (ع) را به دل داشتند و ولایت آن حضرت را پذیرفته بودند، خداوند آتش جهنم را خلق نمی‌کرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار