عیدغدیر از برترین و بزرگترین اعیاد اسلامی است

امام جمعه سرخه با بیان اینکه عیدغدیر از برترین و بزرگترین اعیاد اسلامی است گفت: عید غدیر کانون برکات و جلوه شکوه و عظمت مقام منیع و رفیع امامت و ولایت است
کد خبر: ۹۱۶۷۱۷۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، به مناسبت عید غدیرخم و ارتباط عیدغدیر با ولایت خبرنگار ما با حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه گفتگو نمود.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه عیدغدیر از برترین و بزرگترین اعیاد اسلامی، کانون خیرات، برکات، کمالات نبوی و جلوه شکوه و عظمت مقام منیع و رفیع امامت و ولایت است گفت: در برتری و سروری مقام امامت بر نبوت باید گفت، «اگر نبوت کمال است؛ امامت اکمال آن است. نبوت مقام ابلاغ است و امامت مقام اجرا. نبوت مقام تشریع است و امامت مقام تفسیر. نبوت مقام تنزیل است و امامت مقام تاویل».
وی با بیان اینکه براساس آیه شریفه« الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» در سوره مبارکه مائده، امامت اکمال دین، اتمام نعمت و آخرین فریضه الهی است که ایمان قلبی و التزام عملی مسلمین جهان نسبت به آن فرض و واجب است. امامت و ولایت قلب و قطب شریعت، محور و مدار توحید و عبودیت، مایه قوام و دوام برکات مادی و معنوی، ضامن قبولی طاعات و عبادات، عامل رشد و رشاد، صلاح و سداد دنیا و عقباست.
امام جمعه تصریح کرد: بدون شک، سیر و سلوک عرفانی و معنوی جز با توسل و تمسک به حبل الله المتین و عروه الوثقی یعنی ولایت نیست. عارف و صوفی، حکیم و فقیه، مفسر و متکلم، خطیب و واعظ، همه و همه متاثر از آفتاب خورشید جلالت امامت سیراب از جشمه جوشان ولایت، زنده و بالنده از حیات طیبه علوی و مفتخر به کسب افاضات و اشراقات ولوی می باشند. علم، حلم، جهاد، هجرت، ایثار، انفاق، سخاوت، شجاعت، عبادت، خدمت، اخلاص، صبر، گذشت، جوانمردی، رافت و صلابت و ده ها و صدها فضیلت اخلاقی در سیره عملی و علمی امیرالمومنین (ع)، منشوری جامع و صحیفه ای نورانی برای آحاد بشر در وصول به قرب الهی و حصول به رضوان حق تعالی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار