فرمانده سپاه جلفا در گفتگو با «بسیج»:

مسجد مهم ترین پایگاه فرهنگی در ترویج ارزش های اسلامی است

فرمانده سپاه جلفا، مسجد را مهم ترین پایگاه فرهنگی در تبیین و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۵۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

خلیل شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، گفت: در روز 30 مرداد سال 1348 شمسی و در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد به همین مناسبت بعنوان روز مسجد نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: مسجد در آیین اسلام جایگاه بالایی دارد، این جایگاه به دلیل نقش سازنده و معنویت بخشی است که مسجد در زندگی فردی و جمعی مسلمانان دارد. بدون شک هر جامعه ای که مساجد آن از جهت حضور مردم در نمازهای جماعت و جمعه آبادتر و زنده تر باشد، زندگی در آن جامعه با آفات مادی و معنوی کمتری همراه خواهد بود و این سفارش مکرر اهل بیت علیهم السلام به حضور در مساجد است.

 شریفی با بیان اینکه مسجد نه تنها محلی برای اعزام نیروها به جبهه های جنگ شده بود بلکه کارهای دیگری همانند کمک به رزمنده ها و یا مسایل فرهنگی دیگر را برای رزمنده ها انجام می‌داد.

عضو شوررای تامین جلفا تاکید کرد:‌ قطعاً نقش مساجد در دوران دفاع مقدس نقشی بی بدیل و انکارناپذیر است و ما باید همواره به این پایگاه ها و نقش تاثیرگذار آن ها در برهه‌های سخت بپردازیم و هیچگاه مسجد را فراموش نکنیم و اگر می خواهیم در کاری صددرصد پیروز شویم قطعا باید از مساجد آن را شروع کنیم.

 شریقی اضافه کرد: مساجد امروز به عنوان یک پایگاه فرهنگی نقش مهمی در تبیین ارزش های اسلامی در جامعه بر عهده دارند و بسیج و مساجد باید با پیوندی استوار و جاودانه، زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان بسیجی را در مساجد فراهم کنند.

فرمانده سپاه جلفا در پایان گفت: دشمنان کمر به تضعیف انقلاب و اسلام بسته اند بنابراین پیوند مردم و مساجد موجب معرفی بهتر فرهنگ و معارف اسلام و انقلاب به جامعه می شود و بسیج با استفاده از فضای معنوی مسجد و زبان گویا و رسای روحانیون در تحقق آرمان های انقلاب به سوی اهداف متعالی در حرکت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها