خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر در زمان امام علی(ع) مسلمان شدن مردم مهمترین اولویت بوده است، امروز راهنمایی و خدمت‌رسانی به مردم دارای اولویت است.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۴۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

امروز راهنمایی و خدمت‌رسانی به مردم دارای اولویت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جشن عید غدیر در حسینیه تفریجانی‌ها با تبریک عید سعید غدیرخم با اشاره به ماجرای سفر امام علی (ع) به یمن اظهار داشت: حضرت به یمن رفت تا زمینه‌ساز مسلمان شدن مردم یمن شوند و آن‌ها را از گرفتاری‌ها رهایی دهد.

وی افزود: هدایت کردن مردم یمن آنقدر اهمیت داشت که پیامبر اسلام (ص) در این مورد فرمودند اگر بتوانی یک نفر را هدایت کنی، از آن چه آفتاب به تو می‌تابد بهتر است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز هم ما موظفیم که زمینه‌های هدایت مردم را فراهم کنیم، بیان کرد: اگر در زمان امام علی(ع) مسلمان شدن مردم مهمترین اولویت بوده است، امروز راهنمایی و خدمت‌رسانی به مردم دارای اولویت است.

وی سخت ترین برخوردهای امیرالمومنین(ع) را در زمینه بیت المال برشمرد و گفت: امیدواریم مسئولان این بعد از رفتارهای امام علی(ع) را همیشه سرلوحه خودشان قرار دهند و آن را یاد بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: مسئولان باید یاد بگیرند در مواجه با بیت المال چه طور رفتار کنند و بدانند تنها برگزاری جشن کافی نیست بلکه حضور در این مراسم‌ها را باید یک کلاس آموزشی بدانیم.

وی با تاکید بر این که رفتار امام علی(ع) اسلام واقعی است، عنوان کرد: اگر اختلاسی می‌شود و یا یک نفر از وسایل بیت المال استفاده شخصی می‌کند نباید آن را به حساب اسلام و انقلاب بیندازیم بلکه آن خطای همان مسئول است که بیت المال را تضییع کرده است.

شعبانی بیان کرد: این مشکلات به دلیل سیاست‌های اشتباهی بود که اشرافی‌گری را در جامعه ترویج داد، در حالی که اسلام در مورد بیت المال بسیار حساس است و با اشرافی‌گری هیچ رابطه‌ای ندارد.

وی ابراز کرد: زمانی که حضرت با جمعی از اصحاب روبه‌رو شد که برای کار شخصی خودشان تعدادی شمع را روشن کرده‌اند سریعا آن را خاموش و با آن ها برخورد کردند و نسل جوان ما باید بداند این برخورد امام علی(ع) در زمینه بیت المال بوده است و لذا آنچه امروز ما در بین مسولان نیاز داریم وجود کسی است که این شمع ها را خاموش کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تاکید بر این که هر شیعه باید مبلغ غدیر باشد، افزود: عبارت من کنت مولا و علی مولا جز روایات قطعی ما است که تاکیدی است بر آن که باید بیشتر برای امام شناسی خود وقت بگذاریم.

وی با تشریح اهمیت ولایت در دین اسلام گفت: در قیامت از ما سوال می‌شود که با قرآن و عترت که پیامبر اسلام در بین شما به امانت گذاشته‌اند چه کردیم.

امام جمعه همدان ابراز کرد: جریان غدیر یعنی ولایت علی(ع) که همه ائمه آن را اعلام و تبیین کرده‌اند اما آنچه مهم است اثبات حقانیت حضرت است که امروز یک امر ضروری است.

وی تصریح کرد: ما نه با کتب شیعی بلکه با استفاده از روایاتی که در کتب و منابع برادران اهل سنت است باید بتوانیم حقانیت حضرت را اثبات کنیم و این کار به راحتی قابل انجام است.

شعبانی تصریح کرد: متاسفانه امروز جامعه اسلامی گرفتار جریان انگلیسی وهابیت شده است که نه شیعه است و نه سنی و هیچ کس به جز خودش را قبول ندارد و برخورد با آن نیز نیازمند اتحاد بین مسلمانان است.

وی خطاب به جوانان حاضر در جلسه افزود: امروز وظیفه ما این است که در زمینه امام شناسی مطالعه داشته باشیم و امام و ولی خودمان را به خوبی بشناسیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: آیا امام زمان (عج) از ما فقط برگزاری جشن را می‌خواهد؟ آیا دین تنها به معنی برگزاری هیئت است؟ و در شب اول قبر هم حضرت ما را نجات می دهد؟ این سوالاتی است که امروز و در این برنامه‌ها باید به آن پاسخ دهیم.

وی غدیری را که تنها جنبه عبادی داشته باشد را غدیر مد نظر امام معصوم(ع) ندانست و گفت: کسی که غدیر را متوجه شود می داند که غدیر سیاسی ترین عید ما است چرا که در آن رهبر جامعه و حاکمیت انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیا بیان اینکه  امام خمینی(ره) عالمی بود که دین را به درستی فهمید ابراز کرد: حضرت امام(ره) در مورد اسلام و سیاست به خوبی می‌فرماید که اسلام همه‌اش سیاسی است و خدایی که سیاسی نباشد خدای تخیلی ذهن ما آدم‌ها است.

وی عنوان کرد: البته منظور از سیاست این سیاستی نیست که گاهی از اوقات مشاهده می‌کنیم که یک نفر دزدی کرده و یا اختلاس کرده است بلکه منظور از سیاست یعنی آن سیاستی که علی (ع) داشت.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که همه غدیر در یک جمله خلاصه می‌شود، بیان کرد: اگر سیاست در مسیر ولایت نباشد خطا است بنابراین عید غدیر تاکیدی بر این است که سیاست باید علوی باشد نه آن چیزی که عده‌ای امروز به نام اسلام با آن در حال ضربه زدن به اسلام هستند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات