اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۳۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و برگزیدگان این مسابقه در بقعه متبرکه حضرت فاطمه اخری (س) رشت برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر به تمام مسلمانان جهان اظهار داشت: ولایت و امامت یک کلید واژه مهم در جمهوری اسلامی ایران است.

سرهنگ حسین مصطفی‌پور با اشاره به اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران مدیون ولایت است افزود: باید حفظ انقلاب باید گوش به فرمان، ولی فقیه و ولایت باشیم.

وی با بیان اینکه اگر امت ما به ولایت پذیری کامل نرسند ظهور امام زمان (عج) محقق نخواهد شد گفت: بعد عید سعید غدیر برخی از مردم زمان پیامبر (ص)، ولایت امام علی (ع) را نپذیرفتند و به انتخاب پیامبر (ص) بی توجهی کردند.

مصطفی پور با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها باید در سال‌های آینده با قدرت بیشتری انجام شود تصریح کرد: باید تلاش شود در سال‌های آینده از سراسر استان در این جشنواره حضور پر رنگ تری داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی یک اصل اساسی و مهم است گفت: مطالعه امری لازم بوده و مورد تاکید تمامی بزرگان علمی و دینی است.

وی با اشاره به اینکه اگر کشوری می‌خواهد پیشرفت کند باید سرانه مطالعه خود را افزایش دهد بیان کرد: اگر نهادی در کشور بخواهد به موضوع کتابخوانی ورود کند مجموعه کتابخوانی رضوی می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

مصطفی پور با اشاره به اقدامات سپاه قدس گیلان در برگزاری چنین جشنواره‌ها عنوان داشت: سپاه قدس گیلان خود را ملزم می‌داند که برای ترویج امر کتابخوانی کمک کند و آمادگی کمک به نهاد‌هایی که در زمینه کتابخوانی تلاش می‌کنند را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نراسم با بیان اینکه سپاه قدس گیلان در برگزاری این جشنواره کمک شایانی کرده است اظهار داشت: حضور پرشور کودکان در این جشنواره ستودنی است.

پریسا کرمی با اشاره به اینکه در گیلان علاقه فراوانی به کتاب وجود دارد افزود: برگزاری این جشنواره در گیلان که متعلق به امام رضا (ع) است سعادتی برای مجموعه ما بود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: در جشنواره امسال تعداد ۴۰ هزار گیلانی شرکت کردند که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

کرمی با اشاره به تعداد برگزیدگان در این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره تعداد ۱۸۵ نفر برگزیده داشتیم که سال گذشته این تعداد ۵۱ نفر بود و امسال در زمینه برگزیدگان نیز رشد بالایی داشتیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان حضور ۶۱ درصدی در این جشنواره داشتند تصریح کرد: برای حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در این گونه جشنواره باید بیشتر تلاش کنیم.
 


انتهای پیام/
ارسال نظرات