خبرهای داغ:
دبیراجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان:

غفلت از عید غدیر به بهانه فرا رسیدن ماه محرم یک انحراف است

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی گفت: در برخی شهرها آئین‌های استقبال از ماه محرم آغاز شده و برنامه تشت‌گذاری در حال برگزاری است، حال آنکه فاصله زیادی تا ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۶۶۹۷۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌‌زاده سرایی عصر امروز در همایش «بانوان پیشگامان دفاع از حریم ولایت» که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با وجودی که کشوری مسلمان بوده و افتخار این را داریم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم اما هیچ گونه فضاسازی شهری برای عید سعید غدیرخم انجام نگرفته است.

 وی ضمن ابراز تاسف از اینکه نهادهای فرهنگی برای نکوداشت این عید سعید وارد عمل نشده‌اند، اضافه کرد: حتی از نصب یک بنر برای تبریک این روز بزرگ، دهه امامت و ولایت بر سر در ادارات نیز غفلت شده است اما از سوی دیگر همه جا پوستر تبلیغات کنسرت‌ها و عکس بازیگران الصاق شده است.

 دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی رویه کنونی و غفلت از این عید اسلامی را نشان‌دهنده اوج مظلومیت غدیرخم دانست و اضافه کرد: اگر معدود برنامه‌‌های فرهنگی و ترویجی در مساجد نیز برگزار نشود، به تدریج حتی یک اسم از غدیر نیز باقی نمی‌ماند.

 سرایی بر لزوم تامل و تدبیر پیرامون عید غدیر در قرآن کریم تاکید کرد و گفت: سیره همه انبیاء الهی این است، که برای خودشان جانشین انتخاب کنند، بنابراین سیره حضرت رسول (ص) غیر از این بود و خوشبختانه وقوع عید سعید غدیرخم توسط علمای شیعه و سنی تائید شده است پس شک و شبهه‌ای پیرامون آن وجود ندارد.

 وی لازمه مودت را کسب شناخت و معرفت دانست و اضافه کرد: تا وقتی نسبت به کسی شناخت عمیق و باطنی وجود نداشته باشد نمی‌توان از صمیم قلب نسبت به او مهر ورزید، پس این اصل درباره حب اهل بیت (ع) نیز مصداق پیدا می‌کند.

 غفلت از عید غدیر به بهانه فرا رسیدن ماه محرم یک انحراف است

 دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی گفت: در برخی شهرها آئین‌های استقبال از ماه محرم آغاز شده و شهرها سیاه‌پوش شده و برنامه‌هایی نظیر تشت‌گذاری در حال برگزاری است، حال آنکه فاصله زیادی تا ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) وجود دارد.

وی گفت: آغاز زودهنگام برنامه‌های مربوط به ماه محرم موجب غفلت از عید سعید غدیرخم می‌شود، که این رویه یک بدعت نادرست و انحراف است، که شاهد همه‌گیر شدن آن هستیم، بنابراین باید برای اصلاح این رویه اهتمام ورزید.

سرایی با بیان اینکه هر جامعه از شناخت امام خود ناتوان شود در مقابل دشمنان خوار و ذلیل می‌ماند، رمز ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی را تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت علی (ع) دانست و گفت: تا وقتی که به منویات رهبری در هر زمینه‌ای عمل کنیم، نتیجه‌ای جالب‌توجه را کسب خواهیم کرد.

دبیراجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی حفظ روحیه انقلابی و مطالبه‌گری را یکی از خواسته‌های جدی رهبری دانست و اضافه کرد: تا وقتی هر یک از ما به زندگی شخصی خودمان مشغول باشیم، دردی از دین و انقلاب حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هر یکی از بسیجیان مخلص و فداکار به تنهایی یک امت هستند، اضافه کرد: چنانچه روحیه از خودگذشتگی و اخلاص وجود داشته باشد، می‌توان کارهای بزرگی را با نفرات کم انجام داد.

وی ضمن تقدیر از حضور باشکوه بانوان در همایش بزرگ حجاب و عفاف در ارومیه، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی با حضور حداکثری بانوان به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار