معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در سال ۱۳۹۳ رتبه اول کاهش تصادفات را در سطح کشور کسب نمودیم و علیرغم دارا بودن حجم زیادی از آزادراه ها و بزرگراه ها همیشه در بحث کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی جزو استان های متوسط به بالا بوده ایم.
کد خبر: ۹۱۶۶۹۳۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی امروز در نشست اعضای کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای راهبری ترافیک استان مرکزی که با حضور سردار حسینی رئیس پلیس راه کشور برگزار شد، گفت: استان مرکزی در بحث ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در طول ده سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای داشته است به طوری که در سال ۱۳۹۳ رتبه اول کاهش تصادفات را در سطح کشور کسب نمودیم و علیرغم دارا بودن حجم زیادی از آزادراه ها و بزرگراه ها همیشه در بحث کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی جزو استان های متوسط به بالا بوده ایم.

وی افزود: در شاخص کاهش زمان امداد رسانی، استفاده از امداد هوایی و پایگاه های ثابت و سیار امداد جاده ای، نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کرده و وضعیت بهتری داریم.

زندیه وکیلی عنوان کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز و روشنایی محورهای آزادراهی استان اقدامات مناسبی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده و پلیس راه استان هم در محورهای مواصلاتی بویژه در طرح های زمستانی و نوروزی حضور موثر و سهم بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشته است.

جانشین رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی، جاده، عامل انسانی و خودرو را سه گزینه موثر در سوانح رانندگی دانست و اضافه کرد: بجز اقدامات راهداری و کنترل های پلیس راه، دو عامل انسانی و خودرو، نقش موثری در افزایش یا کاهش سوانح رانندگی دارند که این عوامل از دو فرآیند فرهنگ سازی و اقدامات در سطح ملی تاثیر پذیرند که بویژه ایمنی خودرو نیاز به اقدامات در سطح ملی دارد.

زندیه وکیلی تصریح کرد: درصد فوتی های خودرو پراید بسیار بالاست و در این رابطه نیاز به اقدام در سطح ملی است. از طرفی بسیاری از سوانح رانندگی در محورهای استان مرکزی به علت وجود کریدور های شمالی جنوبی و شرقی غربی کشور و مربوط به خودروهای عبوری سنگین است. محورهای مواصلاتی استان مرکزی رده دوم کشور را در عبور خودروهای سنگین به خود اختصاص داده است و در مجموع حدود ۸۰ درصد افراد فوت شده در جاده های استان را افراد غیربومی تشکیل می دهند و به همین دلیل اقدامات استانی در راستای فرهنگ سازی در این رابطه تاثیر چندانی ندارد.

وی خواستار حضور بیشتر پلیس راه و راهور در رسانه ها و فرهنگ سازی در سطح ملی شد و خاطرنشان کرد: اقدامات نرم افزاری منجر به فرهنگ سازی می شود و استفاده از مجموعه مدیران دستگاه های مرتبط با ترافیک، همیاران پلیس و پلیس نامحسوس در سطح جاده ها، در کنار استفاده از ابزارهای نوین کنترل سرعت، منجر به کاهش بیشتر تصادفات و سوانح رانندگی خواهد شد.

/انتهای پیام

ارسال نظرات