خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری

اعتیاد مانع توسعه علمی کشور می شود

ربیعی گفت: اعتیاد در قشر دانشجو مانع پیشرفت اهداف توسعه کشورا شده و سرمایه‌های اجتماعی از بین می رود.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۹۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: باید با برنامه ریزی و هدف گذاری، جلوی رواج اعتیاد بین قشر دانشجو را گرفت.

وی گفت: چرا که این امر مهم علاوه بر آسیب های اجتماعی، به توسعه علمی کشور نیز آسیب می زند.

ربیعی اظهار کرد: شیوع اعتیاد در بین دانشجویان غیربومی استان قزوین به یک دغدغه تبدیل شده است و این افراد که بیشتر با سن ۱۹ تا ۲۱ سال وارد دانشگاه می شوند بیشتر نیازمند مراقبت هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: متاسفانه شیوع اعتیاد در بین دانشجویان دختر نیز رواج یافته و چون جامعه زنان از حساسیت بالاتری نسبت به مردان روبرو هستند، باید اقدامات مقابله‌ای و جدی در این خصوص اتخاذ کرد.

ربیعی اضافه کرد: سالم بودن قشر دانشجو امری بسیار مهم است و قلب و ذهن علمی هر جامعه در دستان قشر دانشجو است که اگر این قشر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و آسیب ببیند، اهداف توسعه کشور بلاتکلیف مانده و سرمایه‌های اجتماعی از بین می رود.

وی به ظرفیت دانشجویی استان قزوین اشاره کرد و افزود: چون قزوین قطب دانشگاهی است، بنابراین در آینده نیز با همکاری مسوولان می‌تواند به قطب علمی کشور تبدیل شود و باید برای تحقق آن از ورود هرگونه مواد مخدر و اعتیاد در قشر دانشجو جلوگیری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نشاط اجتماعی در جامعه زنان را عامل مهمی در پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه پارک های استان ما معمولا فاقد روشنایی مناسب هستند و معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر و در دل تاریکی این اماکن فضا را ناامن کرده و حضور را برای تحرک و پویایی زنان و نوجوانان دچار مشکل می کنند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار