خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سپاه اسکو:

مهمترین وظیفه در رابطه با عید سعید غدیر خم تبیین خطبه غدیر است

مسئول عقیدتی سپاه اسکو با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: عید غدیر از اعیاد بزرگ امت اسلامی است که نورانیت آن موجب هدایت بشریت و هرآن کسی که طالب حقیقت است می شود و مهمترین وظیفه شیعیان در رابطه با این عید با عظمت طبق فرمایشات ائمه معصومین علیهم السلام تبیین خطبه غدیر است.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۷۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی جباری پور در نشست تربیت و تعالی حوزه حضرت فاطمه الزهرا(س) سهند به اهمیت موضوع ولایت در فرهنگ اسلامی پرداخت و ادامه داد: موضوع ولایت در اسلام یک اصل محوری است که تمامی اعمال براساس میزان ولایت پذیری افراد مورد ارزش گذاری قرار می گیرد.

وی در ادامه به بررسی ادله عقلی ولایت مطلقه فقیه پرداخته و افزود: متاسفانه بعضی افراد از روی ناآگاهی و بعضا از روی عناد و دشمنی اقدام به نشر شبهات علیه اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه می کنند در صورتی که برای اثبات این اصل دلایل عقلی و نقلی بسیار محکمی وجود دارد که دشمن همیشه سعی می کند تا ذهن افکار عمومی را از آشنایی با این دلایل منطقی دور نگه دارد.

جباری پور با تبیین ادله عقلی برای اثبات اصل ولایت مطلقه فقیه خاطرنشان کرد: مطلقه بودن ولایت در جنبه های اطلاق مکانی، زمانی، موضوعی و حکمی است و به عبارت دیگرحکم ولی فقیه در کلیه شئون حکومتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نافذ است و محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

وی افزود: تاریخ در طول چهل سال س از انقلاب نشان داده هر زمانی که در مسیر منویات ولی فقیه حرکت کرده ایم، موفق شده ایم و هرجایی که از رهنمود های ایشان زاویه گرفته شده، موجب خسران و زیان بوده است. به عبارت دیگر برای رشد مادی و معنوی جامعه همراهی امت با امام ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار