خبرهای داغ:
رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه شهید فهمیده شهر آبیک بیان کرد:خداوند با برگزیدن حضرت علی (ع) به امامت امت، دین اسلام را کامل گردانید و دشمنان آن را ناامید و مایوس ساخت.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۶۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، طیبه مافی رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه شهید فهمیده شهرستان آبیک ضمن گرامیداشت دهه ولایت بیان کرد: هجدهم ذی‌الحجه روزی است که رسول خدا (ص) پس از انجام حج در سال دهم هجری به هنگام مراجعت به مدینه، مردم را در وادی «غدیر» جمع کرد و فرمان خدا یعنی نصب حضرت علی (ع) به امامت و ولایت بر امت را به آنان ابلاغ کرد؛ و آن جا بود که آیه ۳ سوره مائده (الْیوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُم، وَ اتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی، وَ رَضیتُ لَکُمُ الاسْلامَ دِینا) نازل شد و خداوند با برگزیدن حضرت علی (ع) به امامت امت، دین اسلام را کامل گردانید و دشمنان آن را ناامید و مایوس ساخت.

وی افزود: به هر حال، شایسته است در این روز مسلمانان با تشکیل مجالس جشن و سرور و مدیحه‌سرایی و سخنرانی درباره روز عید غدیر و مساله امامت امت و مناقب و فضایل امیر مومنان (ع)، آن را گرامی بدارند و فرزندان و جوانان و نوجوانان خود را با مساله ولایت امیرمومنان علی (ع) و منابع آن از کتاب و سنت و تاریخ آشناتر سازند.

مافی خاطرنشان کرد: در روایتی از امام رضا (ع) «روز قیامت، چهار روز را که زینت بسته‌اند به نزد عرش الهی آورند: روز عید اضحی (قربان) روز عید فطر، روز جمعه و روز عید غدیر. ولی در آن میان، روز عید غدیر، از نظر زیبایی، مانند ماه است میان ستارگان>> و در همان روایت، از این روز، به عنوان «عید اکبر» یاد شده است، روزی که گناهان شیعیان (توبه کار) امیرمؤمنان(ع) بخشیده می‌شود و این روز، روز شادی و سرور است، روزی است که در آن تبسم بر چهره مؤمنان نقش می‌بندد.

وی متذکر شد: در روایت دیگری آمده است که از امام صادق(ع) پرسیدند: آیا برای مسلمانان غیر از عید فطر و عید اضحی (قربان) عید دیگری نیز وجود دارد؟ فرمود: آری. عیدی که از آن دو روز، باعظمت‌تر و شریف‌تر است و آن روزی است که پیامبر اکرم(ص)، علی (ع) را برای امامت امت نصب فرمود و در روایت دیگر فرمود: آن روز هجدهم ذی‌الحجه است.

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه شهید فهمیده شهرآبیک در خاتمه افزود: اینکه برای امیرمؤمنان (ع) در این روز زیارت‌هایی نقل شده است که معروف‌ترین آن، زیارت معروف «امین‌الله» است که می‌توان آن را از نزدیک و یا از راه دور، خطاب به امیرمؤمنان (ع) خواند و دیگری زیارت مخصوصه امیرمؤمنان در روز عید غدیر است.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها