با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه‌، کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومي شهري کشور ارايه مي‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۴۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور معاون وزير کشور برگزار شد، مرتضي ضامني مديرعامل اتحاديه تاکسيراني‌هاي شهري كشور، در سخناني اظهار كرد: به دنبال شرايط و مشكلات اقتصادي، معاون عمراني وزير كشور تكاليفي را بر عهده ما گذاشتند تا به اقتصاد رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومي كمك كنيم كه توانستيم در حوزه خودرويي خدماتي را به صورت بهينه و در قالب تسهيلات با نرخ‌هاي مصوب دولتي در اختيار رانندگان قرار دهيم و استقبال خوبي هم شد.
وی ادامه داد: در حوزه بیمه نیز توانستیم تا باکمک بانک قرض الحسنه مهرايران و شرکت بيمه دانا اقدامات ديگري انجام دهيم. همچنين در حوزه معيشت نيز لازم بود خدماتي ارائه شود كه با مشاركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش و بانك قرض‌الحسنه مهر ايران توانستيم شرايطي را فراهم كنيم كه رانندگان مايحتاج خود را با حفظ كرامت انساني تامين كنند.
به گفته ضامنی ، در این راستا سالانه مبلغ ۲۴ میلیون ريال در اختيار رانندگان قرار داده خواهد شد تا بتوانند مايحتاج خود را تامين کنند. اعتبار اين طرح که با حمايت بانک قرض الحسنه مهرايران و مشارکت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش اجرايي شده ۱۰۰۰ ميليارد تومان براي كمك به رانندگان است كه در گام اول براي ۴۰۰ هزار نفر از رانندگان اجرايي خواهدشد.

صدور بیمه نامه‌هایی با کارمزد صفر درصد برای تاکسي‌ها

اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» نیز گفت: بانک قرض‌الحسنه مهرايران از سال گذشته در حمايت از کالاي داخلي و حمايت از افرادي كه نيازمند خدمات قرض‌الحسنه هستند، اقداماتش را گسترش داد و اولين كار مشتركي كه با تاكسيراني سال گذشته انجام شد صدور بيمه‌نامه‌هاي خودرو بود كه با همكاري بيمه دانا، بانك قرض‌الحسنه مهر ايران و اتحاديه تاكسيراني انجام شد و طي آن بيمه نامه‌هايي با كارمزد صفر درصد نيز تعريف شد كه در نظام بانكي اتفاق جديدي بود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه کرد: به پیشنهاد اتحادیه تاکسيراني‌هاي شهري کشور گام دوم را در راستاي معيشت تاكسيرانان برداشتيم كه در اين راستا نيز توافق سه جانبه‌اي اتفاق افتاد و فروشگاه افق كوروش نيز توافق كرد كارت‌هايشان را با اعتبار بانك در اختيار رانندگان قرار دهند. بانك نيز در فاز اول قرار شد كه ۱۰۰۰ ميليارد تومان در سه مرحله تخصيص دهد، اين مبلغ امكان افزايش دارد، يعني اگر فروشگاه افق كوروش تمايل پيدا كند آماده افزايش مبلغ و مدت تقسيط وام هستيم.
اکبری تصریح کرد: مبلغ وام اشاره شده برای هر دوره و هر فرد ۸۰۰ هزار تومان با کارمزد ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان است. یعني هر فردي که تسهيلات را از ما مي‌گيرد بايد ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان به بانك پرداخت كند.
به گفته وی، این وام سه دوره تکرار می‌شود و در سال ۲۴ میليون ريال اختصاص داده خواهد شد که اگر اين طرح موفق باشد مي‌توان اين مبلغ را افزايش داد. همچنين مي‌توان اين مدل را در ساير خدمات اتحاديه تاکسيراني و اتوبوسراني تعميم داد و بانک نيز آمادگي همكاري دارد.
در ادامه این مراسم صبوری قائم مقام مدیرعامل فروشگاه‌های زنجيره‌اي افق کوروش تصريح کرد: تفاهم‌نامه نتايج خوبي براي افرادي که کارت را دريافت مي‌كنند خواهد داشت. براي اين طرح بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور پيش قدم شدند و ما نيز همكاري كرديم و انتخاب اين فروشگاه نيز انتخاب خوبي بود و رضايت‌هايي را نيز در بر خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: فروشگاه افق کوروش با ۱۵۵۸ شعبه بیشترین دسترس پذیري را در ايران دارد و سطح تخفيفات ارائه شده به بالاترين ميزان است که همين موضوع رضايت مشتريان را در بر خواهد داشت. ما بزرگترين زنجيره لوجستيکي را در شبکه توزيع ايران داريم و كنترل كيفيت مداومي نيز صورت مي‌گيرد و يقينا محصولات با كيفيت خوبي به دست مصرف كنندگان خواهد رسيد.
بنا بر این گزارش، این تفاهم‌نامه با حضور معاون وزیر کشور میان اتحاديه تاکسيراني‌هاي شهري کشور، فروشگاه زنجيره‌اي افق کوروش و بانك قرض‌الحسنه مهر ايران به امضا رسيد.
با اجرای این طرح به هر یک از رانندگان متقاضی در هر سال اعتباري معادل ۲۴ ميليون ريال طي سه نوبت (هر چهار ماه يکبار) با تسهيلات قرض‌الحسنه براي خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي کوروش اختصاص خواهد يافت. به هر يک از متقاضيان پس از انجام فرآيند ثبت نام و تشكيل پرونده در بانك، در مرحله نخست مبلغ هشت ميليون ريال اعتبار در قالب كارت خريد تخصيص داده مي‌شود. افراد پس از دريافت اعتبار نسبت به خريد از فروشگاه مذكور اقدام خواهند كرد و اعتبار تخصيصي را طي چهار قسط (ماهيانه مبلغ دو ميليون ريال) بازپرداخت مي‌نمايند و پس از اتمام آخرين قسط مجددا مبلغ هشت ميليون ريال به روش اعلامي تا سه مرحله در سال در كارت رانندگان شارژ خواهد شد.

ارسال نظرات