حجت الاسلام و المسلمین باقری:

بیماری غرب‌گرایی موجب می‌شود اختیار امور را به دست بیگانگان دهیم/ پذیرش ولایت راز ماندگاری انقلاب اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: بیماری غرب‌گرایی موجب می‌شود اختیار امور را به دست بیگانگان دهیم.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۲۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام برهان باقری امروز در مراسم جشن دهه ولایت و عید سعید غدیر در جمع کارکنان و پایوران سپاه امام رضا (ع) در پادگان شهید برونسی اظهار داشت: از نظر علامه طباطبائی ولایت در قرآن به معنای عام یعنی سرپرستی و صاحب اختیار بودن است. قرآن کریم خطاب به مونان فرموده است «ای مومنین کفار را به عنوان سرپرست خود قرار ندهید».

وی در ادامه به عهدشکنی کفار، یهود و نصارا با مومنین اشاره کرد و ادامه داد: سوره مائده سوره ولایت است و صحبت از ولایت دارد و از طرفی دیگر به ولایت کفار، یهود و نصارا اشاره دارد. در این سوره آمده است «ای مومنین شما حق ندارید ولایت یهود و نصارا را بپذیرید و نباید روی دوستی با کفار حساب باز کنید». این آیه در حقیقت به ما می‌گوید غرب‌گرایی در نظام اسلامی مفهومی ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: در جامعه اسلامی کسانی که از عمق جان اعتقادی به خدا و قرآن و رسول خدا ندارند غرب‌گرا می‌شوند. این افراد کسانی هستند که سر ستیز با اسلام ندارند، ولی بیماردل هستند و معتقدند اگر با غرب سازش نکنیم از ناحیه آنان به ما ضرر وارد می‌شود.

وی ابراز داشت: بیماری غرب‌گرایی موجب می‌شود اختیار امور را به دست بیگانگان دهیم. متاسفانه بیماری غرب‌گرایی در کشور ما قبل از انقلاب وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین باقری با اشاره به سوره مائده بیان داشت: عده‌ای در جامعه اسلامی با فشار‌های بوجود آمده مرتد شده و از مسلمان شدن خود پشیمان می‌شدند و تبدیل به ضد انقلاب می‌شوند و موضع صریح با اسلام و مسلمین دارند.

وی عنوان داشت: آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده (إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ) اشاره مستقیم به ولایت خدا، رسول خدا و حضرت علی (ع) دارد. همه مفسران سنی و شیعه معتقدند این آیه در شان حضرت علی (ع) نازل شده است چرا که فقط ایشان در حال رکوع نماز خود انگشتری خود را به فقیر می‌بخشد.

وی در بیان دسته سوم گفت: عده‌ای در دین خود ثابت قدم هستند و در حقیقت این افراد ولایت خدا و رسول خدا (ص) و امیرالمونین علی (ع) را پذیرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: ولایت حضرت علی (ع) در طول ولایت خدا و رسولش قرار دارد و کسی نمی‌تواند بگوید من ولایت خدا و رسولش را قبول دارم، ولی ولایت علی (ع) را نمی‌پذیرم. مسلمان واقعی باید هر سه ولایت را بپذیرد.

وی با اشاره به ویژگی مومن واقعی از دیدگاه قرآن افزود:  مومن واقعی کسی است که حب خدا را در دل دارد و خداوند نیز آنان را دوست دارد، در برابر مومنان متواضع هستند و نسبت به کفار سختگیرند.
 
حجت الاسلام و المسلمین باقری پذیرش ولایت را راز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: به برکت پذیرش ولایت امیر المومنین علی (ع) و ولایت فقیه است که توانستیم چهل سال روی پای خود ایستادیم و ماندگار‌ترین انقلاب را شکل دهیم.

وی در پایان گفت: در شرایطی که شبهات زیادی علیه ولایت و تشیع وارد شده اگر کسی شیعه واقعی باقی بماند بسیار هنر کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار