خبرهای داغ:

رقابت توليدكنندگان موجب افزایش راندمان می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: رقابت سالم بين توليدكنندگان جهت افزایش راندمان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۹۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رسول جلیلی در جلسه کمیته نمونه های روستایی استان، اظهار کرد: شناسایی، انتخاب، معرفی و به کارگیری تولیدکنندگان نمونه در فرآیند ترویج کشاورزی، به دلیل تاثیر آنها در پیشبرد اهداف توسعه روستایی و کشاورزی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: ايجاد رقابت سالم بين توليدكنندگان جهت افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول، الگو قرار دادن كشاورزان نمونه و بكارگيری آنها در فرآيند اشاعه اطلاعات نوين از اهداف مهم انتخاب و معرفی كشاورزان نمونه است.

 جلیلی ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل های موجود در تولید کنندگان نمونه استان امسال بتوانیم در معرفی نمونه های کشاورزی، تعداد نمونه های بیشتری را در کشور به خود اختصاص دهیم.

 بیتا احمدیان مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در ابن جلسه با اشاره به فرآیند انتخاب تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی گفت: به منظور فراهم کردن زمینه افزایش سطح تولید و تسریع در روند توسعه پایدار بخش کشاورزی در روستاها، مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی هر ساله با انتخاب بهره برداران بخش کشاورزی در سطح روستاها و مناطق عشایری، بستر لازم را براي ارائه تجربيات بومی و محلی كشاورزان نمونه در كنار دانش نوين ترويجی برای تحقق اهداف و برنامه های توسعه كشاورزی فراهم می كند.

 احمدیان با بیان اینکه نمونه های بخش کشاورزی آیینه تمام نمای بخش کشاورزی هستند، بیان کرد: انتخاب کشاورزان نمونه بسیار پیچیده و همراه با شاخص های کمی و کیفی است.

  وی اضافه کرد:کمیته فنی انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی متشکل از نمایندگان بخش های فنی و تخصصی به دبیری مدیریت ترویج در استان و کمیته اجرایی به دبیری اداره آموزش و ترویج در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

 احمدیان افزود: این کمیته ها در بازه زمانی یک ساله وظیفه پیگیری فرآیند انتخاب نمونه ها را برعهده دارند که تهیه و تکمیل پرسشنامه های مربوطه، بازدید های میدانی، کیل گیری، ثبت رکورد و بالاخره ارزیابی، داوری و انتخاب نهایی از مهمترین فعالیت های کمیته شناسایی و معرفی کنندگان برتر است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات