خبرهای داغ:
مومنی گفت: استان قزوین بیش از ۴۰۰ هزار خانوار جمعیت دارد که حدود ۲۰۰ هزار خانوار آن با کمیته امداد استان ارتباط مستقیم دارند و کمک های خود را به طور مستمر به این نهاد ارائه می کند و سایر خانواده ها به صورت غیر مستمر با این نهاد ارتباط دارند.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۶۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در نشست آموزشی فرماندهان بسیج ادارت استان بیان کرد: بسیج و کمیته امداد دو نهاد مردمی و مولود انقلاب هستند و ما در کمیته امداد این مردمی بودن را افتخار و سرمایه ای بزرگ برای خود می دانیم.

وی ادامه داد: همین سرمایه گران سنگ اعتماد عمومی موجب شده تا اقشار مختلف مردم با سلایق و دیدگاه های مختلف خدمتگزاران خود در کمیته امداد را برای خدمت به نیازمندان یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین بیش از ۴۰۰ هزار خانوار جمعیت دارد که حدود ۲۰۰ هزار خانوار آن با کمیته امداد استان ارتباط مستقیم دارند و کمک های خود را به طور مستمر به این نهاد ارائه می کند و سایر خانواده ها به صورت غیر مستمر با این نهاد ارتباط دارند.

وی افزود: این خانواده ها در طرح های مختلف این نهاد مشارکت دارند و کمک های خود را به طور ماهیانه و یا براساس نیت خویش در زمان های مختلف اهداء می کنند.

مومنی اعلام کرد: طی سال ۹۷ بیش از ۶۳ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب طرح های مختلف برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام (ره) ارائه شده است که این رقم نسبت به سال ۹۶ رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف برای خدمت به نیازمندان عنوان کرد: باید این ظرفیت های بالقوه به منظور خدمت رسانی مطلوب به نیازمندان شناسایی شود و یکی از مباحث مهم در این شناسایی ظرفیت ها، توان افراد برای خدمت رسانی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: نیکوکاری تنها در کمک مادی و مالی نیست بلکه گاهی می توان از ظرفیت ها و توانایی های فردی برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد اینکه کسی صاحب حرفه و فنی است و می تواند در ارائه همان خدمت به نیازمندان پیشگام باشد، خود نیکوکاری ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف استان در حال احداث و بهسازی مسکن برای نیازمندان هستیم که در جریان ساخت و یا تعمیر این واحدهای مسکونی، نیکوکاران می توانند خدمات مختلفی را به نیازمندان برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها ارائه کنند.

مومنی تصریح کرد: ظرفیت بسیج تاکنون در مواقع مختلفی برای خدمت به نیازمندان در کنار امداد قرار گرفته است که به واسطه همین همکاری و هم افزایی ها توانسته ایم خدمات مختلفی را به محرومان و نیازمندان ارائه کنیم.

وی یادآورشد: امروز یکی از گام های خدمتی در هر دستگاهی باید کاهش فقر و محرومیت در جامعه باشد تا بستر رشد و ارتقای جامعه را در ابعاد مختلف فراهم کنیم البته این محرومیت زدایی باید با محوریت توانمندسازی باشد.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها