خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در کنفرانس تخصصی حقوق کودک گفت: حمایت حقیقی از حقوق انسانها با اصول اسلامی تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۳۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش حقوق کودک در اسلام که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم واکنش‌های متفاوت آدم‌ها در مقابل وحی بیان شده است، اظهار کرد: آدم‌هایی که زمانی که قرآن را می‌شنوند منقلب شده و قرآن نهایت اثر را بر روی آنها دارد.

وی با اشاره به آیه 2 سوره انفال تصریح کرد: مؤمنین کسانی هستند که وقتی یاد و نام خدا به میان می‌آید، دل‌هایشان می‌لرزد که از روی عشق و محبت است و وقتی آیات قرآن برایشان بیان می‌شود، ایمانشان افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدا قرآن را شفا و رحمت برای مؤمنین قرار داده است اما کسانی که کاری با خداوند ندارند و جزو ظالمان محسوب می‌شوند، قرآن جز خسارت به آنها نمی‌افزاید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با طرح چند سؤال در رابطه با ادعای سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از حقوق کودکان، بیان کرد: آیا ما باید به سازمان ملل و کنوانسیون‌های متعدد بین‌المللی گزارش بدهیم؟ یا از آنها گزارش بخواهیم؟ تعداد زیادی کودک در غزه، فلسطین، یمن، سوریه و عراق کشته و بیمار شدند، سازمان ملل و طرفداران حقوق بشر کجا بودند؟!

وی افزود: آنهایی که می‌گویند برای حقوق بشر دلسوز هستند و کودکان را دوست دارند، چرا زبانشان بسته بود و حرف و اقدامی از آنها نشنیدیم؟ بسیاری از سازمان‌های بین المللی که خودشان را دلسوز و ناظر جا می‌زنند، هیچگاه به فریاد مظلومان نرسیدند و صرفاً برای نگاه‌های تبلیغاتی و حفظ پرستیژ بین‌المللی ادعای حمایت از حقوق بشر و حقوق کودک را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه ما باید نگاه خود را با دین هماهنگ کنیم، عنوان کرد: قرآن می‌گوید باید محور همه کارهای شما، خدا باشد و شما در جبهه‌ای هستید که محور و ولی آن خداست و این صریح دین ماست و ما باید خودمان را با ولایت خدا هماهنگ کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدا می‌فرماید کافران بر اساس طاغوت تنظیم شده‌اند و طاغوت محور کافران است و آنها نمی‌توانند مردم را به سمت نور هدایت کنند بلکه کار آنها هدایت مردم به تاریکی، ظلم و نادانی است.

وی با تأکید بر اینکه پیغمبران بنیانگذاران حقوق انسان‌ها هستند، گفت: اسلام، برجسته‌ترین حامی حقوق زن و کودک بوده و تمام این مسائل مستند وجود دارد و متأسفانه تاکنون به این موضوعات پرداخته نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه اظهار کرد: خداوند متعال فراوان در قرآن نشان داده است که دو اراده در عالم وجود دارد که یکی اراده خدایی و دیگری اراده شیطانی است.

آیت‌الله عابدینی افزود: خدا این دو اراده را در مقابل یکدیگر معرفی کرده است که هیچگاه نمی‌توانند با یکدیگر آشتی کنند. اراده شیاطین و مستکبران بر این است که نور خدا را با تمام امکاناتی که دارند، خاموش کنند اما خداوند اراده کرده است تا نورش عالم‌گیر شود و حتماً این گونه خواهد شد.

وی بیان کرد: خدا پیغمبر (ص) را برای این فرستاده است که دین را جهانی کند و همه مردم را با دین خدا ساماندهی نماید و همه عالم با دین الهی هدایت شوند و زندگی کنند و ما باید با دین خدا هماهنگ باشیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در نظامات فکری جهانی، ما توحید و معرفت داریم، تصریح کرد: جمعیت زیادی از مسیحیان در زمینه‌هایی با ما همراه و آماده پذیرش هستند. قرآن در چند جا به مسلمانان تذکر داده و تشویق کرده است که مسیحیان به شما می‌پیوندند.

این مفسر قرآن افزود: خداوند در بخش دوم آیه 82 سوره مائده می‌فرماید آنها آماده پذیرش اسلام هستند و نگاه اسلام به مسیحیت نسبت به نگاهی که به یهودیان مستکبر دارد، بسیار متفاوت است.

وی به بیان اصل سوم دینی در حمایت از حقوق انسانها در نظام دینی پرداخت و عنوان کرد: خدا بنی آدم را با کرامت آفریده است و هیچ کسی حق ندارد به کرامت انسان‌ها آسیب وارد کند و حتی خود انسان نیز حق ندارد کرامتش را زیر سؤال ببرد و از نظر شرعی این کار حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: طبق بیان قرآن، دشمنان خدا قوم خود را تحقیر می‌کردند و کرامت آنها را می‌شکستند تا قومشان را مطیع خود کنند، همان کاری که شیطان می‌کند و انسان‌ها را با این کار تضعیف و وابسته خود می‌کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: استکبار جهانی همانند فرعون و شیطان تلاش کرده است دیگران را تحقیر کند تا بتواند خود را محور جلوه دهد و متأسفانه خیلی‌ها این را باور کرده‌اند و برخی از مسئولان ما نیز به چنین تفکر وابسته‌ای اعتقاد دارند و به آن افتخار می‌کنند.

وی تقی‌زاده را نماد حقارت در مقابل مستکبران دانست و گفت: این که تقی‌زاده گفت باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم، نقطه تاریکی را در تاریخ کشور رقم زد و این تفکر نماد حقارت در مقابل نظامات غیر دینی است.

امام جمعه قزوین افزود: مستکبران می‌گویند ملت‌های دیگر باید مانند ما شوند تا سربلند و موفق شوند و در مقابل این تفکر انحرافی بود که امام خمینی (ره) فرمودند «ما می‌توانیم» و در کلام رهبری نیز مدام تأکید بر توانایی‌های داخلی و شعار ما می‌توانیم دیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید صادر کننده محتوای حقوق انسانی باشیم، گفت: اگر تاریخ اروپا و آمریکا را ورق بزنیم، می‌بینیم آنها در حکمت نظری چیزی برای ارائه ندارند در حالی که پیشینه ما در این موضوع بسیار طولانی است و می‌توانیم بگوییم در تورات، انجیل، کتاب‌های آسمانی و از آدم تا خاتم گسترش یافته است.

وی اظهار کرد: رساله حقوق امام سجاد (ع) یکی از منابع ما در این حوزه است که در مقابل بحارالانوار، قطره‌ای در مقابل دریاست و بخاطر همین زمینه‌ها باید صادر کننده حقوق انسانی باشیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: می‌دانیم آنهایی که تلاش می‌کنند ما را با نظامات خودشان هماهنگ کنند، همان‌هایی هستند که پیش از انقلاب اسلامی قانون کاپیتولاسیون را در کشور ما اجرا می‌کردند و معتقد بودند اگر آمریکایی‌ها هر کاری در کشور ما انجام دهند نمی‌توانیم آنها را در ایران محاکمه کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه دیدیم آن کسی که سر مستی و خوش گذرانی هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد، در آمریکا به عنوان قهرمان ملی معرفی شد و آیا از این‌ها می‌توانیم انتظار داشته باشیم که حقوق انسان‌ها را برای ما تعریف کنند؟

وی عنوان کرد: آنهایی که دستشان به خون کودکان یمن آلوده است و آمریکایی‌ها نیز در این قصه عامل اصلی محسوب می‌شوند، آیا می‌توانند برای حقوق کودکان مرجع قرار گیرند؟ نباید اجازه دهیم عده‌ای ما را با آنها هماهنگ کنند چرا که آنها هیچگاه حامی حقوق انسان‌ها نبوده و نخواهند بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در اسلام بحث این نیست که صرفاً حامی حقوق فرزندان خودمان باشیم، اظهار کرد: قرآن تأکید دارد که حامی حقوق همه انسان‌ها و مستضعفان باشید و همه ما در مقابل حقوق کودکان مسئول هستیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها