مسئول بسیج دانشجویی هرمزگان مطرح کرد؛
مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان هدف بسیج دانشجویی را تعمیق معنویت و اخلاق در جامعه دانشگاهی و عموم مردم و از سوی دیگر کمک به پیشرفت مادی همه جانبه کشور دانست.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۹۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

به گزارش سرویس دانشجویی خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ عارف رئوفی، مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان در مراسم افتتاحیه دهمین دوره خط امام (ره) استانی که در  مشهد مقدس برگزار شد گفت: لازمه ی تاثیر گذاری و تحرک جبهه انقلاب توسط دانشجویان،دانستن فلسفه، ماهیت،چیستی و چرایی شکل گیری مجموعه ی بسیج دانشجویی است لذا دانشجویان بسیجی باید شناخت صحیحی از انقلاب اسلامی و بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی که در آن فعالیت میکنند داشته باشند.
مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان یادآور شد:شناخت بسیج دانشجویی و شجره ی طیبه بسیج مستلزم فهم عمیق و دقیق از انقلاب اسلامی است.
رئوفی هدف بسیج دانشجویی را تعمیق معنویت و اخلاق در جامعه دانشگاهی و عموم مردم و از سوی دیگر کمک به پیشرفت مادی همه جانبه کشور دانست و بیان کرد: دانشگاه مطلوب ،دانشگاهی است که بتواند در جهت این پیشرفت گام بردارد و همچنین دانشگاه کاربردی و دانشجوی تاثیر گذار ،دانشجویی است که بتواند در جهت حل مسائل انقلاب اسلامی گام بردارد و اگر بتواند مسائل و چالش های پیش روی انقلاب را حل کند میتوان امیدوار شد که در سیر مراحل رسیدن به تمدن نوین اسلامی نقش موفقی ایفا نماید.
وی با اشاره به رویکردهای جدید بسیج دانشجویی اضافه کرد: در سال جاری با ترسیم رویکردهای جدید بسیج دانشجویی که رویکرد حل مسئله است پنج گام موثر برای دانشجویان تعریف شده که در گام اول دانشجویان باید بتوانند چالش های انقلاب اسلامی را با نگاه علمی احصاء کنند و در گام دوم به ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی در جهت  حل این مسائل بپردازند،و در گام سوم بتوانند جامعه مخاطب را اقناع کنند که این راهکار ها به گفتمان عمومی برای جامعه مخاطب تبدیل شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان با اشاره  به فضای گفتمان سازی در بین دانشجویان و جامعه مخاطب خاطر نشان کرد :زمانی که دانشجویان توانستند بسیج ذهنی مردم و گفتمان سازی عمومی و تخصصی را شکل دهند وارد فضای مطالبه گری علمی و تخصصی از مسئولان می شوند.
عارف رئوفی در پایان از  ورود عملیاتی و میدانی با عنوان گام پنجم رویکرد بسیج دانشجویی یاد کرد و گفت: مجموعه بسیج دانشجویی درصدد است که نظام تربیتی خود را مبتنی بر مراحل پنج گانه تقسیم کند؛چرا که معتقد است نیروی طراز انقلاب اسلامی که دارای توانمندی فکری و اجرایی باشد میبایست این گامهای پنجگانه را آموزش دیده و بر آن مسلط شوند.
ارسال نظرات