مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی زمینه اشتغال 130 نفر را فراهم کرده است

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی شرایط اشتغال برای 130 جویای کار در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که بسیج سازندگی رسالت اصلیش خدمت رسانی بی منت به محرومان است، گفت: از آنجایی که معیشت و اشتغال محرومین در الویت کاری سازمان بسیج سازندگی بوده و هست و با لطف و عنایت های خداوند در استان سیستان و بلوچستان در این راستا جهادگران اقدامات بسیار خوب و مطلوبی را ارائه کرده اند، که بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیش از یک سال  قبل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی در راستای بهره‌مندی روستائیان از مزایای تشکیل صندوق‌ها رسالت خود را به نوعی ایفا کرده است.

وی بیان کرد: امروز بیش از ۹۱۲ صندوق در روستا‌های استان تشکیل شده که بسیج سازندگی به عنوان تسهیلگر و آموزش دهنده و راهنما در این زمینه ورود  پیدا کرده؛ این صندوق‌ها کاملا مردمی است و تمام امور از جمله مرحله عضویابی و تعیین گروه ها، واریز اعتبار، پرداخت تسهیلات و ضامن‌ها توسط خود مردم انجام می‌شود که در همین راستا زمینه اشتغال برای 130 جوان جویای کار در سطح استان فراهم شده است.

سرهنگ جعفری  ترویج و فرهنگسازی قرض الحسنه و وام دهی  را از مهم ترین اهداف تشکیل صندوق های قرض الحسنه روستایی در استان عنوان و تصریح کرد: هر صندوقی که اولین چرخه وام خود را شروع کند بسیج سازندگی ۱۰ میلیون تومان به آن اعتبار می‌دهد که با آن کار کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده مردم در این صندوق‌ها است و حدود ۲۱ هزار و ۶۷۷ عضو صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی هستند که از این مبالغ حدود ۷۰۰ میلیون تومان وام ارائه شده است.

این مسئول اظهار داشت:  امید است که با کمک این طرح شاهد گسترش عدالت اجتماعی، رفع محرومیت، ایجاد زمینه مشارکت مردم در پیشرفت روستا‌ها و محله‌های شهری، تقویت پیوند‌های فکری و عاطفی در جامعه و تشکیل تعاونی‌هایی برای ایجاد "اشتغال پایدار" باشیم.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق این اقدام مهم تاکنون زمینه اشتغالزایی برای ۱۳۰ نفر از افراد جویای کار فراهم شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار