در آیینی با حضور امام جمعه و مسئولان گچساران از کتاب "حس غریب یک مرغ مهاجر " خاطرات آزاده علی محمد بیات فر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۰۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
امام جمعه دوگنبدان گفت: کتاب مهمترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و کتاب‌هایی که با موضوع خاطرات رزمندگان اسلام است می‌تواند راهگشای جوانان امروز باشد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی افزود: کتاب حس غریب یک مرغ مهاجر که خاطرات دوران اسارت یک آزاده را بازگو کرده یکی از بهترین کتاب‌ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شجاعت دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز است.
علی محمد بیات فر نوجوان گچسارانی در ۱۶ سالگی و در چهارم تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به اسارت نیرو‌های بعثی درآمد.
"حس غریب یک مرغ مهاجر" در برگیرنده خاطرات علی محمد بیات فر از دوران انقلاب و ۲۶ ماه اسارت وی در اردوگاه بغداد است که البته این خاطرات به صورت کوتاه و گویا نوشته شده است.
خاطره‌های این آزاده از زمان پیروزی انقلاب آغاز می‌شود و تا رفتن به جبهه، نحوه اسارت توسط نیرو‌های بعثی و خاطرات دوران اسارت در زندان‌های عراق تا بازگشت به کشور ادامه می‌یابد.
وی متولد ۲ مهر ۱۳۴۹ ساکن شهرستان گچساران است که چهارم تیر سال ۱۳۶۷ در منطقه جزیره مجنون به اسارت نیرو‌های بعثی درآمد و پس از ۲ سال و ۲ ماه اسارت در شهریور سال ۱۳۶۹ از زندان‌های بعثی آزاد و به کشور بازگشت.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۳۱۷ آزاده زیر پوشش فعالیت‌های این نهاد در استان هستند.
احمد بهرامی افزود: بیشترین آمار آزادگان زیر پوشش بین سنین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ هستند.
وی ادامه داد: آزادگان این استان سابقه ۲ تا ۱۰ سال اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق را دارند.
ارسال نظرات