مهناز شریفی
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک گفت
حجت الاسلام عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در جمع بسیجیان حوزه مقاومت کوثر دو گفت: بحث گناه کبیره و صغیره مربوط به حوزه فقهی است که در تعریف عدالت می گوییم عدالت عبارت است از ترک گناه کبیره و مصر نبودن بر گناه صغیره.
کد خبر: ۹۱۶۶۵۳۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت الاسلام عبدی در جمع بسیجیان حوزه مقاومت کوثر دو گفت: توکل به خدا نیز به معنای اعتماد مطلق به ذات مقدس پروردگار است که این معنا بارها در قرآن کریم مورد تذکر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کلامی به عنوان گناه کبیره و صغیره نداریم، اظهار داشت: بحث گناه کبیره و صغیره مربوط به حوزه فقهی است که در تعریف عدالت می گوییم عدالت عبارت است از ترک گناه کبیره و مصر نبودن بر گناه صغیره.

وی ادامه داد: در حوزه کلامی هر گناهی بزرگ و شکستن حریم ذات مقدس ربوبی است.
عبدی با تاکید بر عناصر اخلاقی که در اسلام مطرح است عنصر توکل بر خدا را به معنای اعتماد بر ذات مقدس حق ، یکی از راه های رسیدن به انس به خدا عنوان کرد و ادامه داد: اعتماد بر ذات خدا از جلوه های برجسته انس با پروردگار و راز پیروزی و سربلندی فرد و جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک افزود: اعتماد به نفس شخصی و اعتماد به نفس ملی از جنبه مثبت اش نیز از همین رهگذر توکل به خدا به دست می آید.
وی افزود: با بیان اینکه وقتی کسی وکیلی را برای خود انتخاب می کند و امورش را به دست او می سپارد یعنی بر او اعتماد کرده،
وی خاطرنشان کرد: توکل به خدا نیز به معنای اعتماد مطلق به ذات مقدس پروردگار است که این معنا بارها در قرآن کریم مورد تذکر قرار گرفته است و قرآن تاکید می کند فقط به ذات مقدس پروردگار اعتماد داشته باشیم.
ارسال نظرات