خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
حجت الاسلام گنجی در مراسم روز شهرستان نایین بیان کرد:
مراسم بزرگداشت علامه میرزا محمدحسین نایینی با عنوان روز شهرستان در نایین برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۵۱۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین ، در دهه مبارک  ولایت و امامت و در سالگرد ارتحال علامه میرزا محمدحسین نایینی ،مراسم گرامیداشت آن بزرگوار در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی (ع)  نایین برگزار شد.

  این برنامه که توسط ناحیه مقاومت بسیج نایین و آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی(ع) ترتیب داده شد ، خطیب و مدرس حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی به بیان ویژگی های میرزای بزرگ نایینی پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش ، خلوص و صفای دل در نماز و عبادات میرزای نایینی را از جمله خصوصیات نقل شده از آیت اله بهجت دانست و از ارتباط آن عالم جلیل القدر با حضرت ولی عصر (عج) خبر داد و ،گفت : در زمانی که نیروهای شوروی سابق بخشهایی از شمال کشور عزیزمان را تصاحب کردند و بیم اشغال کل ایران می رفت ، علامه نایینی با توسل به امام زمان (عج) از پروردگار متعال برای رفع مشکلات کشور درخواست و دعا کرد.

حجت الاسلام گنجی در قسمت دیگر سخنانش گفت : این تربیت یافته مکتب علوی در نشر معارف اسلامی و نخبه پروری اهتمام ویژه ای داشت و در حالات وی در زندگی نامه اش به تربیت 200 شاگرد مبرز اشاره شده است که یکی از آنان آیت الله بهجت است.

وی تشکیل حکومت اسلامی را از ایده های میرزای بزرگ نایینی برشمرد و با اشاره به کتاب تنبیه الامه و تنزیه المله ، تشکیل حکومت دینی و اسلامی را از جمله اندیشه های سیاسی ایشان دانست که به طور مبسوط در آن بیان شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها