اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موفقیت در مسابقه‌ی نقاشی انجمن بین‌المللی کارتوگرافی« ICA » (نقشه باربارا پیچنیک) افتخارآفرینی کردند.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۷۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ۱۶ عضو کانون استان در مسابقه‌ی بین‌المللی باربارا پیچنیک افتخارآفرینی کردند.

انجمن بین‌المللی کارتوگرافی «ICA»، که هر دو سال یک‌بار نقاشی با موضوع «ما عاشق نقشه هستیم» را برای کودکان برگزار می‌کند، در دوره‌ی اخیر شاهد درخشش ۱۶ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بود.

کیانا ثمره‌میری، احمدرضا بازی، حسنا بورکزهی، محدثه سارانی، مهرانا الهی، ساجده دزدار، امیرحسین نورسهرابزهی، ستایش جهانگیرزهی، زهرا داودی‌ماه، مطهره نارویی، هانیه دادکانی، ضحی براهویی‌ناجی، کبریا منصوری‌محمود و النا خواجه‌محمود اعضایی بودند که هیات داوران این دوره، آثار آنان را برگزیدند.

گفتنی است آثار تولید شده توسط کودکان در نمایشگاهی در معرض دید شرکت کنندگان، که حق رای دارند، قرار داده می‌شود و در پایان آثار برگزیده شده توسط هیات داوران مورد بازبینی قرار می‌گیرد و بهترین آثار انتخاب و اعلام می‌شود.
قابل ذکر است باربارا پیچنیک محقق بزرگ کارتوگرافی در رابطه با تهیه‌ی نقشه و اطلس برای کودکان است که معتقد بود برای اینکه نقشه‌ها برای کودکان قابل استفاده باشد باید شرایطی را به وجود آورد که کودکان هم اصول ساده‌ی آن را بیاموزند و هم برمبنای تکرار در استفاده بتوانند از این تولیدات استفاده کنند.

انجمن بین‌المللی کارتوگرافی «ICA»، یکی از انجمن‌های بین‌المللی شناخته شده در رشته‌ی نقشه‌برداری است که فعالیت خود را در سال ۱۹۵۹ آغاز کرده است و از جمله هدف‌های آن می‌توان به «پیشبرد مطالعه و بررسی مسایل مربوط به کاتوگرافی (ترسیم و چاپ نقشه)» و «توجه گسترده به تحقیقات علمی در زمینه‌ی کارتوگرافی» اشاره کرد.
ارسال نظرات