اولین نشست انرژی های تجدید پذیر در سطح استان اصفهان با رویکرد بهره برداری هر چه بیشتر از سامانه های خورشیدی کیلوواتی توسط مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۴۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، صنعت نیروگاه های خورشیدی یک صنعت پویا و بالقوه در سطح کشور می باشد که با توجه به زیر ساخت های موجود در ایران از جمله شبکه توزیع و انتقال برق و همچنین میزان تابش بیشترین بهره برداری را می توان از این انرژی خدادادی داشت. متاسفانه در سال های گذشته با توجه نوسانات ارزی و عدم همکاری های لازم ارگان ها و سازمان های اداری با سرمایه گذاران و همچنین صنعتگران و علاوه بر آن تحریم های شکل گرفته بر ایران باعث کاهش رغبت شرکت های خارجی جهت آوردن سرمایه خود در ایران شده است که تمامی این موارد  باعث کندی در رشد این صنعت شده است. 

در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع، سازمان بسیج مهندسین صنعتی اصفهان در قالب همیاری  به این صنعت مهم با توجه به دارا بودن پتانسیل فنی و مهندسی و همچنین پشتوانه نیروهای جهادی در سطح استان پهناور اصفهان با همکاری با سایر ارگان ها، سازمان های دولتی، خصوصی و صنعتگران دست به اقدامی جدی برای برون رفت از مشکلات پیش روی این صنعت زده است و با برگزاری اولین نشست مشترک انرژی های تجدید پذیر در سطح استان اصفهان با رویکرد بهره برداری هر چه بیشتر از سامانه های خورشیدی کیلوواتی اقدام نموده است. در خلال همین نشست به درخواست مدعوین در مورد مشکلات و راهکارهای پیشنهادی جهت نیروگاه های مگاواتی نیز پرداخته شد. 

در ابتدا این جلسه دبیر اجرایی این نشست و مدیر واحدانرژی سازمان بسیج مهندسین صنعتی اصفهان جناب آقای مهندس سید حامد زنجانی زاده اصفهانی کلیات جلسه و همچنین مدعوین این جلسه را معرفی نمودند. 

در این جلسه جناب آقای مهندس موسی رضایی مدیر برق منطقه ای از اهمیت پیگیری بخش خصوصی در کمک به راه یافت های حل مشکلات صنعت نیروگاه های خورشیدی در سطح استان و همچنین کشور  یاد کردند. همچنین دیگر سخنرانان این مراسم سرکار خانم مهندس سارا صالحی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان که به کلیات سامانه ها و همچنین نیروگاه های خورشیدی در سطح استان اشاره نمودند و آمار و ارقام تعداد کلی از نیروگاه ها که از ظرفیت کلی کشور در سطح استان اصفهان نصب شده است یاد کردند. همچنین سخنران دیگر جناب اقای مهندس مهدی ثقفی مدیردفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان لزوم بکارگیری توان هر چه تمام تر ارگان های دولتی و حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، استان قدس رضوی و بنیاد برکت اشاره نمودند در برون رفت هر چه تمام از این معضلات را در سطح استان اشاره نمودند. از سازمان های حمایتی جناب آقای بهرام سواد کوهی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هدف گذاری های پیش رو و همچنین سهمیه اخذ شده توسط این سازمان برای استان اصفهان و همچنین الزامات مورد نظر را اشاره نمودند. 

در پایان جناب آقای شادمان امینی معاون مالی و اداری شرکت سرمایه گذاری توسعه سپاهان به سخنرانی در حوزه امور دارایی، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین معافیت های قانونی که می توان از آنها برای کاهش هزینه های اجرائیات سامانه های خورشیدی و نیروگاه های خورشیدی استفاده نمود یاد کردند. در این جلسه جناب آقای مهندس شادمانفر مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی اصفهان از پتانسیل های موجود در بدنه بسیج یاد کردند و همچنین به معرفی طرح جهاد روشنایی که به منظور نصب سامانه های خورشیدی 5 کیلوواتی که جزء طرح های اعتلاء بسیج می باشد و با هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم و کم برخوردار  در سطح کشور توسط سازمان بسیج مستضعفین یاد کردند . 

 

ارسال نظرات