در گفت‌وگوی آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس با «بسیج»:
آزاده سرافراز کشورمان با اشاره به مقاومت اسرای ایرانی دربند رژیم بعث عراق به تشریح ماجرای واکنش یکی از اسرا نسبت به کشیدن کاریکاتور عکس امام(ره) توسط بعثی‌ها پرداخت.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۰۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
محمد رمضانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در خراسان رضوی، به منظور ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در خصوص دوران اسارت خود اظهار داشت: ما اسیر بودیم، ولی آن طور نبود که هر چه عراقی‌ها بگویند ما آن را انجام بدهیم یعنی ذلت را نمی‌پذیرفتیم.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: یکسری مقرراتی را عراقی‌ها برای ما تعیین کرده بودند و ما هم طبق آن مقررات عمل می‌کردیم، ولی در برخی اوقات بعثی‌ها گستاخی می‌کردند و می‌خواستند پای خود را فراتر بگذارند و اسرا جلوی آن‌ها می‌ایستادند و این اجازه را به آن‌ها نمی‌دادند.

این آزاده سرافراز با بیان اینکه آزادگان همان‌طور که در منطقه جان خود را کف دست گرفته بودند به همان اندازه در اسارت نیز مقاومت می‌کردند و جلوی دشمن بعثی می‌ایستادند، تصریح کرد: در اردوگاهی که ما بودیم ۱۶۰۰ نفر بودند که ۳۲ آسایشگاه در آن وجود داشت و بعثی‌ها نیز همیشه برای تفرقه بین اسرا برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کردند، ولی اسرا همیشه توطئه‌های آن‌ها را خنثی می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه بعثی‌ها برخی اوقات کار‌های سیاسی انجام می‌دادند که روحیه اسرا را خراب کنند، اذعان کرد: یک روز داخل اردوگاه، عکس امام راحل را به صورت کاریکاتور کشیده بودند و در مسیر تردد اسرا نصب کرده بودند.

رمضانی همچنین عنوان کرد: شاید برخی بگویند حالا یک عکس بود چرا باید حساسیت برانگیز باشد، ولی باید از همین ابتدا کاری انجام می‌دادیم که دیگر نتوانند علیه نظام و رهبر ما عمل زشتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اسرا این عکس را پاره می‌کند و سربازان بعثی این را گزارش می‌دهد و به دنبال عوامل این اقدام بود، ولی هیچکدام از اسرا حاضر به معرفی این اسیر نبودند، تشریح کرد: فردی که این عکس را پاره کرده بود خود را معرفی کرد و گفت زمانی که من وارد نظام شدم قسم یاد کرده ام که در برابر تهدیدات علیه کشورم چه جنگ و چه تبلیغات ایستادگی کنم و شما به رهبر و امام ما توهین کردید و من هم عکس را پاره کردم.

این آزاده سرافراز و رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه این فرد چنان پاسخ محکمی به افسر عراقی داد که آن افسر از جواب دادن عاجز شد و بعد‌ها این اسیر را به اردوگاه دیگری تبعید کرد و ما از سرنوشت او مطلع نشدیم، ابراز کرد: آزادگان همیشه در برابر زورگویی‌های بعثی‌های عراق مقاومت می‌کردند و از اهداف خود کوتاه نمی‌آمدیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها