خبرهای داغ:
حبیبی گفت: در حوزه نظارتی لازم است به موقعیت زمانی کشور توجه شود که در شرایط تحریم، جنگ و فشار اقتصادی هستیم و هر کدام الزامات خاص خود را دارد.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۹۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در مراسمی با حضور حسن عمرانی معاون حقوقی و پارلمانی و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ضمن تقدیر از خدمات صالح صادق پورمدیرکل سابق، امیر خلیلیان به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان قزوین معرفی شد.

منوچهر حبیبی در مراسم معارفه که با حضور اعضای شورای دستگاههای نظارتی برگزار شد اظهارداشت:هدف از نظارت جلوگیری ازفساد اداری و اجرای کیفی امور است.

وی بیان کرد: اگر طالب ساختاری نظام مند و کارآمد هستیم باید به نظارت تن دهیم و دنبال نظارتی باشیم تا این اهداف را جامه عمل بپوشاند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی، ساماندهی و هدایت در امور اداری بدون نظارت ابتر می ماند و به نتیجه نمی رسد.

وی گفت: دیوان محاسبات در حوزه نظارت یک دستگاه کلیدی است و هر دستگاه تحت نطارت قرار نگیرد منفعل شده و از پویایی باز می ماند و بدون شک راز توانمندی و چابکی در دستگاههای اداری تنها نظارت است.

دستگاهها در برابر مسئولیتی که دارند باید پاسخگو باشند

حبیبی بیان کرد: مکاتب مدرن و سنتی مدیریتی به نظارت باور دارند هرچند دستگاههای نظارتی هم که از مدیران صیانت می کنند باید مراقب باشند و با امور پیشگیرانه نگذارند تا مدیران در فساد اداری بیفتند.

وی اظهارداشت: در حوزه نظارتی لازم است به موقعیت زمانی کشور توجه شود که در شرایط تحریم، جنگ و فشار اقتصادی هستیم و هر کدام الزامات خاص خود را دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: امروز شاید تصمیماتی بگیریم که مانند شرایط عادی نیست و در سالی که به نام رونق تولید تعیین شده باید تلاش کنیم تا این شعار محقق شود و این کار با مقررات عادی ممکن نیست.

وی اضافه کرد: نکته دوم اینکه نظارت نباید قدرت مدیران را محدود کند و جسارت و ریسک پذیری آنها را کاهش دهد البته آنچه در حوزه نظارت و بازرسی نمود دارد مسایل مالی است که باید محدودیت مالی و روش های مالی جدید مورد توجه باشد.

حبیبی یادآورشد: در سالهای گذشته چیزی بنام اوراق نداشتیم و تا این فرهنگ میان مدیران و پیمانکاران جا بیفتد سخت و زمان بر است و شاید اتفاقاتی رخ دهد که دستگاههای بازرسی و نظارت باید همراهی بیشتری کنند.
در ادامه ضمن تقدیر از خدمات صالح صادق پور مدیر کل سابق، امیر خلیلیان به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان قزوین معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها