نمایندگان فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی عینیت بخشی به گام دوم انقلاب از تلاش های محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تجلیل کردند
کد خبر: ۹۱۶۶۳۲۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان اقتصادی کوثر تشکیل شد که در این جلسه نمایندگان مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

نیروی جوان انقلابی باعث خشکاندن ریشه فساد در کشور می شود

عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه فراکسیون جوانان مجلس یکی از فراکسیون های فعال در مجلس شورای اسلامی است، گفت: در این دوره و دوره قبل، شاهد فعالیت گسترده فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی هستیم که این امر در تصویب لوایح و طرح ها، اثرات زیادی داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان کشورمان تصور می کنند که فرد جوانی که باید جای پست آنان را بگیرد، باید فرزندشان باشد و از اعتماد به سایر جوانان پرهیز می کنند که این امری اشتباه است.

پاپی زاده تاکید کرد: نیروی جوان انقلابی و مومن باید به میدان وارد شود تا عاملی برای خشکاندن فساد در کشورمان باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد شهید مربوط به خانواده شهداست و باید فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران نسبتی را در این بنیاد و سطوح مدیریتی سازمان اقتصادی کشور داشته باشند.

 

جوانگرایی در مدیران یعنی تغییر رویکردها در اداره کشور

همچنین سید فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران نیز با بیان اینکه حضور جوانان در سازمان موپر یکی از اقدامات قابل تحسین و مبارک است، گفت: هدف از این کار، تغییر نسل نیست بلکه تلاش برای تغییر رویکردها و ساز و کارهای اجرایی در کنار تغییر سن مدیران است که می تواند به پویایی کشورمان کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: مدیران اوایل انقلاب اسلامی، کارهای زیادی برای کشورمان انجام دادند و اکنون در حال روی کارآمدن مدیران جوان هستیم و باید به نسل بعد از خودمان توجه کنیم و به آنها میدان دهیم تا خودشان را ثابت کنند.

موسوی تاکید کرد: باید در راس کار، نشاط و شادابی وجود داشته باشد و جوانان منبع نشاط هستند و می توانند کارها را به خوبی انجام دهند و باید به آنها اعتماد کنیم و صرفا هدف ما، حذف دهه های 30 از اداره سیستم کشورمان نیست بلکه می خواهیم به نسل های دهه 60 و 70 میدان دهیم تا خودشان را ارزیابی کنند و برای کشور مفید واقع شوند.

 

اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در جهت حمایت از جوانان بوده است

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز با طرح این موضوع که جوانگرایی یکی از موضوعات مورد اهمیت در مجلس دهم شورای اسلامی است، گفت: افزایش وام ازدواج جوانان و الزام به آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج از جمله دستاورد‌های مجلس دهم بوده که در راستای حمایت از جوانان سطح کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که ما در مجلس شورای اسلامی از جوانان کشورمان حمایت نموده ایم، اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سیستم اداری کشورمان بوده است.

قاضی زاده تاکید کرد: متولدین دهه پنجاه تا هشتاد پنجاه میلیون از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بایستی فرایند انتقال امورات به جوانان بدون تنش بین نسلی باشد و خدایی نکرده نگاه این نباشد که کار به مشتی جوان واگذار شود.

 

امام خامنه ای در بیانیه "گام دوم انقلاب" بر اصل جوانگرایی مدیران کشورمان تاکید داشته اند

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با بیان اینکه استفاده از نیروی جوان و زبده باید به عنوان اولویت مسئولان کشورمان قرار بگیرد، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به جوانگرایی به عنوان یک اصل در اداره سیستم کشورمان می نگرند و همین موضوع باعث می شود که سیاه نمایی کمتری بر علیه کشورمان صورت بگیرد و امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز تاکید زیادی بر جوانگرایی مدیران و مسئولان کشورمان در جهت برداشتن قدم های جدید برای پیشرفت داشته اند.

وی ادامه داد: یقینا بسیاری از مشکلات کشورمان با روحیه جوانگرایی و روحیه انقلابی گری رفع خواهد شد و مسئولان سازمان اقتصادی کوثر می توانند با راه اندازی اردوهای جهادی، به مجموعه هایی که رو به ورشکستی می روند، مشاوره و کمک دهند و این موضوع نیز می تواند به یکی از اهداف جوانان سازمان اقتصادی کوثر قرار بگیرد.

 

جوانان باید نقش بارزی در فعالیت های اقتصادی کشورمان داشته باشند

همچنین حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایفای نقش جوانان در فعالیت های اقتصادی کشور، اظهار داشت: جوانان مومن و انقلابی باید در مراکز دولتی به منظور افزایش بهره وری به کار گرفته شوند و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی ادامه داد: یقینا روحیه جوانگرایی یکی از روحیاتی است که حلال بسیاری از مشکلات کشورمان است و این روحیه در میان ائمه اطهار علیه السلام هم وجود داشته است و میزان توجه به جوانان می تواند اثرات پر خیر و برکتی در اداره سیستم کشورمان داشته باشد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد در پایان گفت: باید سازمان اقتصادی کوثر را ارزیابی نمود تا بفهمیم چقدر سرمایه در این سازمان وجود دارد و چقدر بهره وری از این سازمان صورت می گیرد.

 

جوانگرایی یکی از الگوهای بارز سازمان اقتصادی کوثر است

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز و رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از فعالیت های موثر سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: امیدواریم که جوانگرایی که یکی از الگوهای بارز سازمان اقتصادی کوثر است همچنان ادامه داشته باشد و این الگو در سطح کشور معرفی شود و هر روز بر جوانگرایی این سازمان افزوده شود و از جوانان در حوزه های بنگاه های اقتصادی نیز بهره برده شود.

وی ادامه داد: فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه کمک و یاری به سازمان اقتصادی کوثر است و یقینا پیشرفت و ترقی این سازمان باعث موفق بودن فرهنگ جوانگرایی در کشورمان می شود.

 

عمده ترین استفاده را از نیروی جوان ببریم و از بازنشستگان فقط در حوزه مشورتی کمک بگیریم

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور هم با بیان اینکه اجرای اقتصادمقاومتی در شرایط امروزی جامعه حس می شود، گفت: بحث آمایش سرزمینی، موضوع مهمی محسوب می شود که امام خامنه ای نیز بر روی این موضوع تاکید فراوانی داشته اند و از تیم جوان سازمان اقتصادی کوثر می خواهم که این موضوع را پیگیری نماید.

وی ادامه داد: از مدیران خراسانی تشکر ویژه میکنم چرا که فردی همچون مهندس اسکندری توانست خودکفایی گندم را برای نخستین بار ایجاد کند و جای تقدیر و تشکر دارد.

چناراتی خاطر نشان کرد: پرورش دام در نیشابور به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی به خوبی مهیاست و امیدوارم از چنین پتانسیل هایی در سطح کشور به خوبی بهره برده شود.

این نماینده مجلس در پایان متذکر شد: باید سمت و سوی جامعه را به جهتی سوق دهیم که عمده استفاده ما از نیروی انسانی جوان و پویا باشد و از بازنشستگان، استفاده کمتری صورت بگیرد و از این عزیزان در حوزه مشورتی، بهره برده شود تا از تجربیاتشان استفاده شود.

 

جوانگرایی یکی از مسائل مهم در سیستم مدیریت کشورمان است

همچنین زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جوانگرایی یکی از مسائل مهم در سیستم مدیریت کشورمان است که می تواند به پیشرفت ابعاد مختلف کشورمان کمک شایانی کند و در حال حال الگوی جوانگرایی سازمان اقتصادی کوثر به فراکسیون آمده و در حال بحث و تبادل نظر درباره جزئیات آن هستیم.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان سازمان اقتصادی کوثر می توانند روی کمک ما در فراکسیون جوانان حساب ویژه ای باز کنند.
سعیدی ابراز داشت: سازمان اقتصادی کوثر می تواند باب چاپ یک کتاب با محتوای تجربیات مدیران موفق و جوان را مکتوب نماید.

 

ارسال نظرات