استاندار زنجان:

عدالت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی رعایت شود

استاندار زنجان با تاکید بر رعایت عدالت و نگاه همه‌جانبه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای انتخاب در جشنواره شهید رجایی، گفت: عملکرد دستگاه‌هایی که با کمک به دولت در راستای سیاست‌های آن حرکت کرده و با گذشت از حقوق خود، آرامش و آسایش را در جامعه فراهم می‌کنند باید در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۰۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که جهت هماهنگی برای برگزاری جشنواره شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: با نگاه صِرف به شاخص‌های مکتوب، عدالت رعایت نمی‌شود و ارزیابی‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که وقتی دستگاهی به عنوان برتر شناخته شد، دستگاه‌های دیگر اعتراض نکنند.

 

وی تاکید کرد: بخشنامه و شاخص‌های ابلاغی باید اجرا شوند ولی باید طوری مدیریت شود که حقی از هیچ یک از دستگاه‌ها ضایع نشود.

 

حقیقی افزود: امتیازدهی به شاخص‌های ابلاغی می‌تواند در قالب نکات ریز و مهم صورت پذیرد.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: امیتازدهی و ارزیابی‌ها باید طوری باشد که دستگاه‌هایی به عنوان برتر شناخته شوند که شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند.

 

وی تصمیم منطقی، به‌جا و موثر مدیریت را بزرگ‌ترین نتیجه یک سیستم خواند و گفت: تصمیم مدیریت در کل سیستم تاثیرگذار است و وقتی مدیریت، خوب باشد حرکت سیستم نیز اثرگذار بوده و بازدهی مطلوبی نشان خواهد داشت.

 

حقیقی اظهار داشت: بر اساس «مدیریت بر مبنای عدد» سازمان وقتی موفق است که مدیر، عملکرد موفقی داشته باشد زیرا مدیر، رشد و پویایی را در سیستم ایجاد می‌کند.

 

وی یادآور شد: وظیفه ما در کنار آرام‌سازی جامعه این است که به مدیران انگیزه داده و سیستم را نیز چابک کنیم که ارزیابی دستگاه‌ها در این زمینه بسیار مهم است.

 

گفتنی است؛ جشنواره شهید رجایی چند سالی است که برای انتخاب و معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر در هفته دولت برگزار می‌شود و دستگاه‌های برتر استانی به مرحله کشوری نیز معرفی می‌شوند.

 

ارسال نظرات