خاطره گویی آزاده دفاع مقدس برای پاسدارن نسل جدید انقلاب

سردار حسنی سعدی در این مراسم ضمن بزرگداشت این روز بیان داشت :جهاد و دفاع برای مجاهد و رزمنده دوران دفاع مقدس چند حالت دارد که اسارات یکی از این حالت ها محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۸۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در ستاد سپاه ثارالله کرمان با حضور باشکوه پاسداران برگزارشد.

خاطره گویی آزاده دفاع مقدس برای پاسدارن نسل جدید انقلاب

خاطره گویی آزاده دفاع مقدس برای پاسدارن نسل جدید انقلاب

این مراسم که همزمان با جشن میلاد امام هادی علیه السلام همراه بودسردار حسنی سعدی  ضمن بزرگداشت این روز بیان داشت :جهاد و دفاع برای مجاهد و رزمنده دوران دفاع مقدس چند حالت دارد که اسارات یکی از این حالت ها محسوب می شود.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از رزمندگان ما در چند نوبت داوطلب و غیر داوطلب به جبهه رفتند و جهاد کردند و ۴۲ هزار نفر از این رزمندگان به اسارت دشمن در آمدند که حدود ۵ هزار نفر در اثر آثار شکنجه های اسارت به شهادت رسیدند .

آزاده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از این اسرا در حالت مجروحیت به اسارت دشمن در آمدند و سر لشکر شهید حسین لشگری اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی به مدت ۱۸سال اسیر عراقی‌ها بود که پس از آزادی بر اثر جراحت‌های اسارت به درجه رفیع شهادت شهید نائل شد.

حسنی سعدی افزود: ۸۱ نفر از آزادگان کشور بیش از ۱۰ سال اسارت را تحمل کردند و استان کرمان یک هزار و ۲۸۴ نفر آزاده دارد .

وی ادامه داد: ۷۲ هزار و ۱۱۳ نفر از نیروهای بعثی عراقی نیز به اسارت ایران درآمدند که ۱۵ درصد از این ها پناهنده و حاضر به بازگشت به کشور خود نشدند و ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها رسما با صلیب سرخ مصاحبه کردند که حاضر به بازگشت به عراق نیستند.

حسنی سعدی تشریح کرد: اسرای ایرانی در ۲۱ اردوگاه در عراق به سر می بردند و بدترین شرایط مربوط به اردوگاه های اسرای مفقودین بود که هنوز توسط صلیب سرخ ثبت نام نشده بودند و دشمن بسیار وحشیانه با آن ها برخورد می کرد ولی به لطف خداوند همه این ها آزاد شدند.

آزاده دوران دفاع مقدس بیان کرد: آزادگان کشورمان به لطف خداوند در طول اسارت خود افتخارها آفریدند و با مقاومت از رهبر، امام، کشور، نظام و وطن خود دفاع کردند و هیچ گاه تسلیم خواسته های دشمن نشدند و این افتخاری بود که دوست و دشمن به آن اذعان داشتند.


خاطره گویی آزاده دفاع مقدس برای پاسدارن نسل جدید انقلاب
وی با اشاره به این که انگیزه جبهه رفتن برای همه رزمنده ها دفاع بود، اظهار داشت: اکنون نیز اگر جنگی رخ دهد تمام مردان و جوانان با غیرت ایرانی مطمئنا برای دفاع خواهند رفت، وقتی پای دفاع از کشور، ناموس، شرف و حیثیت در میان باشد حتی جوانانی را که باور نداریم وارد میدان می شوند.

سردار حسنی سعدی در پایان خاطرات تلخ وشیرینی از دوران اسارت برای پاسداران نسل جدید انقلاب تعریف و تشریح کرد از جمله خاطرات شهید ابوترابی.

ارسال نظرات
آخرین اخبار