خبرهای داغ:
آزادگان فارسی به مناسبت سالروز بازگشت اسرا به میهن اسلامی، با استاندار فارس دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۷۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، رحیمی استاندار فارس در جلسه دیدار با آزادگان که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شده بود، اظهار داشت: یقین داریم که عرصه با برکت دفاع مقدس، یک دنیا حکایت و شور و شعور دارد که شاهد حضور شما عزیزان شجاعی بود که با پیروی از مکتب خون رنگ سید الشهدا(ع) و با رهبری حکیمانه حضرت امام، توانستید حماسه ای جاودان از خود به یادگار بگذارید.

وی افزود: امروز هم حضور شما، قطعا می تواند استمرار دهنده اهدافی باشد که نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضرت امام راحل برای نظام ترسیم کرده بودند.

استاندار فارس گفت: یقینا وجود شریف شما برای مردم و کشور و نظام، بسیار ارزشمند و گرانقدر است و اگر در اثر گذشت زمان، دلخوری هایی به دلیل کم توجهی ها به وجود آمده، باید به آنها پرداخته شود تا رفع مشکل شود.

رجیمی تصریح کرد: یقین بدانید به عنوان برادر کوچک و یکی از همرزمان دیروز شما، از آن چیزی که در ید اختیارمان باشد، دریغ نکرده و در این زمینه تلاش لازم را خواهیم کرد.

وی در ادامه به ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: خوب به یاد دارم که اولین عکس العمل آزادگان در بدو ورود به کشور، بوسه زدن به خاک پاک ایران عزیز بود که با خون فرزندان این ملت تطهیر شده بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیان خاطرات آن روزها که امروز ما باید بیانگر آن ارزشها باشیم، می تواند راهگشای خیلی مسائل و مشکلات کشور باشد اظهار داشت: می دانم که مشکلات بیش از آن است که بیان کردید، بی شک باید این مشکلات احصا شود و برنامه عملیاتی جهت رفع آنها داشته باشیم.

وی گفت: خواهش من از همکاران در دستگاه های اجرایی این است که این مشکلات را احصا کنند و برای حل آنها، برنامه عملیاتی داشته باشد.

استاندار فارس تأکید کرد: از بنیاد شهید می خواهم طی همین چند روزه فرمی را طراحی کرده و به این عزیزان بدهند برای اشتغال با شرایط لازم که در یک دوره زمانی بتوانیم برای تعدادی از فرزندان این عزیزان حل مشکل کنیم.

به گفته رحیمی، اگر بتوانیم مشکلات را عملا برطرف کنیم، کاری کرده ایم، وگرنه بیان دردها و مشکلات، و همدلی و همدردی، تا حدی میتواند فشار روحی را کم کند.

مقام عالی اجرایی فارس تأکید کرد: تکلیف میکنم به آقای راهی که لیست آزادگان و فرزندان این عزیزان را به من بدهند تا آنچه در توانمان باشد، از مشکلات این عزیزان رفع کنیم. اگرچه قول نمی دهم حتما در دولت به کار گرفته شوند و نیازی هم نیست و شرکتهای مختلفی هستند که واحد شرایط برای همکاری هستند.

وی با یادآوری رشادت ها و مقاومت ها و ایثارگری های جوانان در زمان هشت سال دفاع مقدس و اینکه خیلی از این جوانان، علی رغم استعداد و شرایط خوب تحصیلی، آن روزها درس را راها کرده و به جبهه های حق علیه باطل رهسپار شده و در این راه زخمی، جانباز یا اسیر شدند، تصریح کرد: پس از اتمام جنگ، فصل کار و تلاش و تحصیل بود و این جوانان به زمان کنکور رسیده بودند و خیلی از دوستان و همراهان، علی رغم اینکه چندین بار جبهه رفته بودند و می توانستند از سهمیه استفاده کنند، استفاده نکردند، علی رغم اینکه حقشان بود، با سهمیه آزاد وارد دانشگاهها شدند. اگرچه این سهمیه برای ما که بیانش می کنیم باید مایه شرم باشد، نه برای آنها که شاملشان می شود و حقشان است.

رحیمی در ادامه با اشاره به خواست آزادگان مبنی بر همکاری این افراد در بازرسی و کمک به بهتر اجرا شدن قوانین گفت: من می خواستم این پیشنهاد را بکنم که از جمع خودتان دو نفر را معرفی کنید در زمینه اصلاح امور، در دستگاه های مختلف، که معضلاتی وجود دارد، به عنوان نماینده معرفی شوند و هم جهت ارتباط شما با دستگاهها تا من حکم بازرس ویژه برای بررسی معضلات دستگاه های اجرایی را برای ایشان صادر کنم.

نماینده عالی دولت در فارس با تأکید بر اینکه اعتقادمان بر این است که در جمهوری اسلامی بیش از 99 درصد مسئولین از سلامت لازم برخوردارند تصریح کرد: امروز که کشور با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه است و ما همچنان با وجود همه این مشکلات، بر حفظ ارزش ها اصرار داریم، متاثر از استقامت ما در مقابل استکبار است و در جاهایی که بعضا مورد تهدید و تحریم قرار می گیریم، وجود شریف شما می تواند حلال خیلی از مشکلات باشد.

رحیمی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز پیش روی مردم و دولت و کشور است را با همکاری شما می توانیم حل کنیم و یقین داریم که به فضل الهی امسال را سال خلق فرصتهای جدید از تحریم ها می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها