سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون از صدور یک میلیون و 156 هزار کارت سوخت جدید خبر داد و گفت: 500 هزار کارت سوخت جدید صادرشده در باجه‌های پست معطل است.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۵۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات جلسه این کمیسیون، گفت: در این نشست اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص آخرین وضعیت کارت سوخت، تولید بنزین و گازوئیل، برنامه‌ها و راهکارهای مقتضی با حضور مسئولین وزارت نفت و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست توضیحات مفصلی درباره تعداد کارت‌های سوخت صادر شده و کارت‌های سوخت قبلی و صادر شده و معطل در باجه‌های پستی ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تعداد کل کارت‌های سوخت صادر شده براساس آنچه مسئولان وزارت نفت اعلام کرده‌اند 48 میلیون و 791 هزار و 642 عدد است.

الماسی گفت: تعداد افرادی که کارت سوخت ندارند و ثبت‌نام کرده‌اند هم 2 میلیون و 780 هزار و 961 نفر است که از این تعداد 919 هزار و 172 کارت مربوط به خودرو است و 237 هزار و 404 کارت سوخت هم مربوط به پلاک‌های جدید است که در مجموع افراد ثبت‌نام کرده برای دریافت کارت سوخت با توجه به مصوبه دولت و مجلس یک میلیون و 156 هزار و 576 کارت است.

وی خاطرنشان کرد: 500 هزار کارت سوخت صادر شده هم در باجه‌های پستی معطل بوده و در انتظار توزیع است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با استفاده از کارت‌های سوخت به دنبال آن است تا از مصرف بی‌رویه بنزین و قاچاق جلوگیری کند و بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت در زمینه اجرای توزیع سوخت با استفاده از روش الکترونیکی مصمم شد.

الماسی افزود: مدیران وزارت نفت در این نشست به صراحت اعلام کردند که به دنبال مدیریت انرژی بوده و سوخت چند نرخی را قبول ندارند. ضمن اینکه در این نشست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که سامانه توزیع سوخت با کارت آمادگی لازم را دارد تا موارد دیگری به جهت تعیین سقف و سهمیه برای دریافت سوخت دارد اما فعلاً چنین موضوعی در دستور کار آنان نیست.

وی گفت: در حال حاضر هدف از استفاده از کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها مدیریت  مصرف انرژی است و سهمیه‌بندی سوخت در دستور کار نبوده و مطرح نیست. ضمن اینکه توزیع سوخت در شهرهای مرزی نیز با استفاده از این روش مدیریت شده خواهد بود.

ارسال نظرات