امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش گفت: ما باید راههای مقابله با مشکلات را بیاموزیم تا با شیوه های جدید در برابر دشمن ایستادگی و و امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۴۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

مولوی یونس هاشم زهی، 
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: امر به معروف مبنای دین اسلام است که در آیات قرآن اشاره به باید شده، این باید را خداوند بر ملت مسلمان الزامی و واجب کرده است.

وی بیان کرد: در راستای نهادینه شدن این فرهنگ مهم باید گروهی امر به معروف و نهی از منکر کنند، چرا که خداوند امت پیامبر را نسبت به امت‌های دیگر برتر قرار داده است و دلیل این برتری را هم اجرای بزرگترین کار یعنی امر به معروف و ترک از منکر دانسته و بیان می‌کند.

مولوی هاشم زهی تصریح کرد: علما ورثه انبیا هستند، علما دینی و بزرگان جانشینان پیامبر هستند و کارشان این است که کار پیامبر را هم اجرا کنند و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه امروزی با توجه به پیشرفت‌های روز دنیا اجرا کنند.

امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش اظهار داشت: به دلیل توطئه‌های روز و فرهنگی دشمن باید روش‌های امر به معروف مناسب با روش‌های روز باشد چرا که روش‌های قدیمی جوابگو نخواهد بود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که ما تمدن نوین اسلامی را داریم پای گذاری می‌کنیم ادامه داد: متاسفانه ایران اسلامی با داشتن علما و منافع بسیار در فضای مجازی خیلی عقب مانده و در این زمینه کوتاهی کردیم و زمینه را برای دشمن فراهم کردیم.

هاشم زهی در پایان خاطر نشان کرد: ما امر به معروف را به درستی بشناسیم و در جامعه هدف بزرگتری این دو فریضه الهی را نهادینه کنیم ما باید در همه زمینه‌ها پیشرفت کنیم و راه‌های مقابله با مشکلات را بیاموزیم تا با شیوه‌های جدید در برابر دشمن ایستادگی و مقابله و امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.
ارسال نظرات