خبرهای داغ:
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان گفت: سایت جدید نمایشگاهی در میدان فرودگاه در حال ساخت است و امیدواریم به کمک بخش خصوصی سایت جدید را افتتاح کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۴۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

سایت جدید نمایشگاهی در میدان فرودگاه در حال ساخت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید گلی‌پور رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانست و با تاکید بر نقش آن در توسعه استان اظهار داشت: امروزه نمایشگاه‌ها به یک صنعت تبدیل شدند و ایران هم سهم به‌سزایی در آن دارد.

وی گفت: سالانه 140 میلیارد دلار درآمد در حوزه صنعت نمایشگاهی در دنیا است و به شکلی موتور متحرک کشورهای توسعه یافته هستند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان افزود: نمایشگاه‌های داخل کشور آن طور که باید جایگاه خود را پیدا نکردند و این نمایشگاه‌های تخصصی هستند که موتور محرک اقتصادی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست بر این است که کیفیت نمایشگاه را برای عموم مردم بالا ببریم، ادامه داد: یکی از موارد مهم بحث بین‌المللی شدن نمایشگاه است که کار نشده بود و ما قسمت بین‌الملل را تأسیس کردیم.

گلی‌پور گفت: اولین تفاهم‌نامه خارجی استان همدان را با اقلیم کردستان عراق انعقاد کردیم و به‌زودی شاهد این خواهیم بود که همدان مجری نمایشگاه در کشور عراق باشد.

وی افزود: مذاکراتی هم با تبریز داشتیم و به تفاهمی رسیدیم که در کشورهای همسایه ترکیه، عراق و ... کار مشترکی داشته باشیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند کمک کند به توسعه صادرات غیر نفتی و ورود ارز به کشور گفت: معتقدیم نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند کمک کند کالا یا خدمات خود را در آن طرف مرزها به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده هم تقویم بین‌المللی را طراحی خواهیم کرد، ادامه داد: سایت جدید نمایشگاهی در میدان فرودگاه در حال ساخت است و امیدواریم به کمک بخش خصوصی سایت جدید را افتتاح کنیم.

گلی‌پور با اشاره به اینکه نمایشگاه صرفا جای عرضه کالا نیست محل تبادل تجار و آموزس و بازرگانان است، گفت: سالانه حدود 45 میلیارد تومان گردش مالی نمایشگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات