به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با آزادگان در زابل دیدار شد

به مناسبت 26 مرداد ماه سالروز ورود غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر با جمعی از آزادگان شهرستان زابل دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۳۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، حجت الاسلام یزدان نیا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه حضرت علی اکبر(ع)  و فرمانده قرارگاه شهید هراتی سیستان با آزادگان شهرستان زابل دیدار کردند، حجت الاسلام یزدانیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ علی اکبر گفت: آزاده در همه حال آزاده است، اگر بلا و سختی به او رسد، شکیبایی ورزد و اگر مصیبت ها بر سرش فرو ریزند، او را نشکنند، هرچند به اسیری افتد و مقهور شود و آسایش را از دست نهد و به سختی و تنگ دستی افتد.
 
 سردار پرویز آبسالان، فرمانده تیپ حضرت علی اکبر(ع) نیز در این دیدار گفت: روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی، شاهد حضور کبوتران سبک بالی بود که پس از سال ها حضور در اسارتگاه ها، قدم به خاک پاک میهن اسلامی می گذاشت، قاصدک آزادی در چنین روزی، پیام آور رهایی بود.
 
وی افزود: این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود برگشتن. میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فرا گرفته بود.

سردار آبسالان بیان کرد:  آنها توانستن در سال های زجر و شکنجه و درد و بیماری جسمی، روح و روان خود رو حفظ کنن تا در بازگشت به میهن، در صحنه های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه ای باشن برای همگان تا در دوران سازندگی، ملت ما پرصلابت تر و مقاوم تر با دشمنان خود روبه رو شود و مشکلات را با بردباری به منظور پیشرفت، ترقی و عظمت ایران اسلامی تحمل کنند.

فرمانده قرارگاه شهید هراتی سیستان اظهار داشت: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند، آنها از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.
این مسئول ادامه داد: در این روز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به بار نشست و سال های نگرانی و شوق و دیدار به پایان رسید. وعده الهی تحقق یافت. «و بشر الصابرین». نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه های دژخیمان رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده های این عزیزان، ستودنی است.

آبسالان در پایان خاطر نشان کرد: آزادگان دلاور و سرافراز، با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. بی شک، سال ها محرومیت این سروقامتان تاریخ سبب شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز پیروزی گام بردارند و الگو و افتخار میهن خویش باشند.
ارسال نظرات