نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر اسم همه امامان را ذکر کردند، بیان داشت: خطبه غدیر صرفاً به رسالت ویژه امیرالمؤمنین (ع) نمی‌پردازد بلکه سند اثبات امامت و ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۲۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، در آستانه ورود به ماه محرم ماه خون و قیام، نهمین همایش مدیران و امناء هیئت‌های رزمندگان اسلام و هیئت‌های شاخص استان البرز با حضور و سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار کوهسار برگزار شد.

مهم‌ترین پیام خطبه غدیر

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) مسئله جدی و پراهمیتی است، تصریح کرد: خطبه غدیر اساس ولایت را تثبیت می‌کند.

وی بابیان اینکه متن کامل خطبه غدیر کمتر موردبررسی قرارگرفته است، گفت: خطبه غدیر، خطبه‌ای سراسر نور است که دارای معارف بلند و عمیقی می‌باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حدیث غدیر بیش از ۱۲۰ هزار شاهد دارد، تأکید کرد: حدیث غدیر هم در منابع شیعی و هم در منابع سنی دارای سند بسیار محکمی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر اسم همه امامان را ذکر کردند، بیان داشت: خطبه غدیر صرفاً به رسالت ویژه امیرالمؤمنین (ع) نمی‌پردازد بلکه سند اثبات امامت و ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌باشد.

وی بابیان اینکه در خطبه غدیر انواع پیمان‌ها توسط رسول خدا (ص) از مردم گرفته شد، گفت: یکی از این پیمان‌ها رساندن این خطبه، نسل به نسل الی یوم القیامه است لذا ما وظیفه تبلیغ و ترویج این خطبه راداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه خطبه غدیر در مساجد خوانده شود، پیشنهاد داد: خوب است در این ایام هر شب بین دونماز مقداری از خطبه غدیر به زبان فارسی برای مردم خوانده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ولایت معانی مختلفی دارد، عنوان کرد: شیعه ولایت را «اولی به تصرف» و «حاکمیت احکام الهی به‌وسیله ائمه معصوم» می‌دادند اما اهل سنت ولایت را به معنی «نصرت» و «یاری» تعریف می‌کند.

وی بااینکه اکثر شیعه ولایت را به معنایی که اهل سنت می‌خواهد ترجمه می‌کند، اذعان داشت: ولایت به معنای اولی به تصرف درست است لذا باید این معنا تبیین شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز «توحید در کار خلقت»، «ربوبیّت در تکوین» و «ربوبیّت در تشریع» را لازمه ایمان دانست و اظهار داشت: نداشتن ایمان که شامل عدم وجود هر یک از این موارد است مایه تباهى اعمال انسان می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شیطان به «توحید در کار خلقت» و «ربوبیّت در تکوین» اعتقاد داشت، تأکید کرد: عدم اعتقاد به «ربوبیّت در تشریع» باعث گمراهی و رانده شدن شیطان شد.

وی در ادامه افزود: ریشه «ربوبیّت در تشریع» در اطاعت است به این مهنا که امرونهی برای خداست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه خدای تعالی در هرزمانی، امتی را به‌گونه‌ای مورد آزمایش و امتحان قرار می‌دهد، بیان داشت: در دین اسلام معیار و ملاک امتحان امت اسلامی، ولایت امیرالمؤمنین (ع) شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ولایت شرط توحید است، تصریح کرد: انکار احکام الهی، انکار ربوبیت تشریعی است.

وی بابیان اینکه ولایت‌فقیه ادامه ولایت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) است، تأکید کرد: کسی که ولایت‌فقیه را قبول ندارد خدا را قبول ندارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: رهبر معظم انقلاب دستورات کلی بسیاری در رابطه با موضوعات اقتصاد مقاومتی، جمعیت، آموزش‌وپرورش و … ابلاغ کردند که متأسفانه به‌خوبی موردتوجه قرار نگرفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نزدیکی ماه محرم، گفت: باید از فرصت محرم برای نشر معارف دینی استفاده کنیم و عمق معرفتی مخاطبان خود را بالا ببریم.

وی در ادامه افزود: باید محبت اهل‌بیت در مخاطبان تثبیت و معارف اهل‌بیت در دل آن‌ها قرار گیرد و سبک زندگی اسلامی و اهل‌بیت نیز در بین آنان ترویج داده شود.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز ضمن انتقاد از برخی مناسک سازی‌ها، تصریح کرد: نباید برخی مناسک غلط را در مناسبت‌های دینی وارد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم مطالعه دقیق مداح و سخنران هیئات، افزود: مداح باید مطالعه دقیق داشته باشد چراکه روضه بدون مطالعه سم است لذا باید مواظبت کرد.

وی با تأکید بر توجه به مسئله مقاومت در اشعار مادحین، خاطرنشان ساخت: مقاومت یک دستورالعمل الهی و اسلامی است که درآیات و روایات به آن تأکید شده است.

نماینده مقام معظم رهبر در استان البرز با تأکید بر نقش هیئات در «گام دوم» انقلاب، یادآور شد: مسئولان و مدیران هیئات با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» امور خود را برنامه‌ریزی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها