خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

عید غدیر عید الله اکبر است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عید غدیر، عید الله اکبر است چراکه حقیقت و باطن اسلام ولایت امام علی(ع) است.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۱۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

عید غدیر عید الله اکبر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی استان همدان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید غدیر، عید الله اکبر است چراکه حقیقت و باطن اسلام ولایت امام علی(ع) است.

وی با تاکید بر این که ایام غدیر باید مورد مطالعه و توجه مومنان قرار گیرد، افزود: در زمینه اهمیت عید غدیر 30 آیه از قرآن در مورد فضیلت امیرالمومنین(ع) بیان شده است که در زیارت غدیریه موجود است.

امام جمعه همدان با اشاره به آیه شریفه 153 سوره انعام بیان کرد: امام هادی(ع) در مورد این آیه که به موضوع صراط مستقیم اشاره دارد قسم یاد می‌کنند که منظور از صراط مستقیم در این آیه حضرت علی(ع) است.

وی تصریح کرد: به جز این آیه در آیات دیگری از قرآن کریم نیز به بحث صراط مستقیم پرداخته شده است و البته روایات متعددی داریم که تصریح شده است منظور از صراط مستقیم وجود مقدس علی بن ابی‌طالب(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که در کنار قران کریم، روایات بسیاری در شأن و منزلت امام علی(ع) وجود دارد ابراز کرد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که ایشان خطاب به امام علی(ع) فرمودند علی جان اگر نمی‌ترسیدم که مردم تو را همانند عیسی (ع) به عنوان خدا بپندارند در مورد تو فضائلی را مطرح می‌کردم که مردم خاک پای تو را به عنوان تبرک بردارند.

وی با اشاره به اهمیت زیارت غدیریه که مطالب زیبایی در وصف حضرت علی(ع) دارد، گفت: این عبارت که علی جان تو زمانی ایمان آوردی که دیگران مشرک بودند، تو زمانی حق را تصدیق کردی که دیگران تکذیب می‌کردند و تو زمانی جهاد کردی که دیگران از ترس پنهان شده بودند، یکی از زیباترین مطالب این زیارت نامه است.

شعبانی به ماجرای معراج پیامبر اکرم(ص) اشاره و بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) در روایتی در رابطه با شب معراج فرمودند «سخن بین من و خداوند در شب معراج سفارش علی (ع) بود» که این مطلب نشان از جایگاه والای امیرالمومنین علی (ع) دارد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جشن‌های باشکوه برای عید غدیر اظهار داشت: در روایاتی از منابع برادران اهل سنت که راوی آن  پسر خلیفه دوم است نقل شده است «زمانی که پیامبر(ص) از معراج برگشتند و از ایشان در مورد معراج سوال شد که خداوند در شب معراج با تو چه گونه سخن گفت؟ پیامبر فرمودند که خداوند با زبان علی(ع) با من سخن گفت».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار