قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر در نشست هم اندیشی عینیت بخشی به گام دوم انقلاب؛
رحمتی گفت: مدیریت جهادی یکی از روحیاتی است که باعث پیشرفت کشورمان در دوران تحریم های ظالمانه استکبار جهانی می شود و ما مفتخریم که در منابع انسانی سازمانمان، دارای جوانانی با انگیزه و با هدف هستیم.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۱۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، دکتر مالک رحمتی قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر در نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: برای اداره بهتر امور کشور باید کار را به افرادی بسپردند که تخصص کافی و مهارت لازم را برای مدیریت دارند و برگزاری این همایش به این دلیل است تا اثبات نماید که سازمان اقتصادی کوثر، در بحث جوانگرایی حرف های زیادی برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: مدیریت جهادی یکی از روحیاتی است که باعث پیشرفت کشورمان در دوران تحریم های ظالمانه استکبار جهانی می شود و ما مفتخریم که در منابع انسانی سازمانمان، دارای جوانانی با انگیزه و با هدف هستیم که با روحیه جهادی و تعهد خود، تلاش می کنند تا سازمان اقتصادی کوثر به اهدافش برسد.
رحمتی تاکید کرد: ما منابع انسانی خوبی در سازمان اقتصادی کوثر داریم و باید برای آنان کار ویژه ای انجام دهیم و از سال 98 تمام ایده های خودمان را به مرحله اجرایی می رسانیم و امسال سال آزمودن این ایده هاست، چرا که امسال تحریم ها به اوج خود رسیده است و ما در اوج تحریم ها نیاز به مدیریت جهادی و جوانگرایی برای اداره امور کشور جهت پیشرفت هستیم و باید به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، جامعه عمل بپوشانیم.
قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر خاطر نشان کرد: انسان همانند معدن می ماند. فرآیند تکاملی این روند به این صورت است که ابتدا باید این معدن را کشف کرد، یعنی اینکه باید خودمان و استعدادمان را کشف کنیم و مرحله بعدی، استخراج این استعدادها مطرح است و ما میلیون ها تومان هزینه می کنیم ما مواد معدنی را استخراج کنیم و این یعنی همانند استخراج استعدادها ست.
وی اضافه کرد: بعد از مرحله کشف و استخراج، به مرحله فرآیند فرآوری می رسیم که مرد میدان می خواهد و نیروی کشف شده باید استعدادهایش را به مرحله اجرا برساند و از آن بهره برداری کند.
رحمتی افزود: ما یک سری استعدادهای شناخته شده و فناوری شده هستیم که زمان مدیریت و رهبری این استعداد فرارسیده است و باید تعیین کرد که این استعداد باید در کدام سیستم کشور بکارگیری شود تا بازدهی مناسبی داشته باشد.
وی شرایط کنونی را یک جنگ تمام عیار اقتصادی برشمرد که یکی از ابزارهای آن، اعمال تحریم‌های هوشمند و نظام مند بوده و هشدار داد که اگر مردم و همه مسولین و فعالان اقتصادی در این جنگ اقتصادی در کنار دولت نباشند، با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیریت جهادی باعث پیشرفت کشور و بی اثرکردن تحریم ها می شود

مدیریت جهادی باعث پیشرفت کشور و بی اثرکردن تحریم ها می شود

قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر گفت: اولین سیاستی که در طول چند سال گذشته در کشور اجرا شده است، جوان گرایی است و اینکه ایثارگر هم بودند و این یک مبانی نظری از سال 88 در سازمان اقتصادی کوثر بوده است و زیر 28 سال بوده اند و ما در این سازمان 10ساله در این الگو کار می کنیم و باید گفت که جوانان شفافیت در عملکرد دارند و پیشرفت خوبی را به سازمان ارزانی داشته اند.

رحمتی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند، اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

وی گفت: در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند، بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد؛ این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا له الفداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دستورالعملی علمی و عملی برای دستیابی به اهدافی روشن در زمینه متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که بند به بند آن چراغ راهی برای حرکت سریع‌تر و مطمئن‌تر پیش‌روی جوانان که مخاطبان اصلی‌اند، قرار داده است، در این بیانیه نکات بسیار مهمی، ازجمله مدیریت جهادی در بخش‌های اقتصادی و استفاده از جوانان با ویژگی‌هایی نظیر مؤمن، انقلابی، دانا و کاردان مورد اشاره قرار گرفته است؛ به واقع، امام خامنه‌ای اشاره دارند که زمام اداره‌ی بخش‌های گوناگون کشور به جوانانی سپرده شود که ویژگی‌های مورد اشاره در آنان متبلور باشد.

وی افزود: جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفا ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضداستکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است، خطایی نابخشودنی است.

رحمتی خاطر نشان کرد: در مورد بیانیه گام دوم باید عرض کنم که همه نهادها مانند قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، دولت و حتی خود جوانان رسالت‌ها و وظایفی دارند. همگی باید به وظایف خود عمل کنند. آنچه که مهم است، عینیت‌بخشی به این دستورالعمل اجرایی است که توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صادر شده است. لذا باید به تفکیک به هرکدام از این‌ها پرداخت. وظایف دولت، مجلس، قوه قضائیه را به صورت شاخص‌های کمی و کیفی مشخص کرد و در یک بازه زمانی مشخص به مردم گزارش داد که برای عینیت‌بخشی به این دستورالعمل اجرایی چه کارها کرد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد:  در گام اول، مهم‌ترین رکن به عنوان نسخه نجات‌‌بخش این انقلاب در همه عرصه‌ها چه بوده است؟ عامل اصلی، وجود نعمت الهی رهبری و ولایت فقیه بوده. همان جمله معروف حضرت امام (قدس سره) که می‌فرماید «اگر می‌خواهید مملکت آسیب نبیند، پشتیبان ولایت فقیه باشید.» شاه‌بیت گام دوم است که ملت و امت و دولت، باید تبعیت عملی از ولایت فقیه داشته باشند که یک نعمت عظماء است.

رحمتی در پایان ابراز داشت: نکته دوم تبعیت، عملی نمودن و داشتن رهروان واقعی و حقیقی است. ما هرکجا که با مدیریت جهادی جلو رفتیم، پیروز شدیم. در انقلاب و جنگ تحمیلی هم به همین صورت عمل کردیم. جوانان انقلابی عامل رشد نظام بوده و خواهند بود. میانگین سنی دولت‌های دوازده‌گانه را ببینید. همواره رو به افزایش بوده است. یکی از لازمه‌های پویایی و چابکی دولت‌ها جوان‌ گرایی است. بنابراین لازمه استمرار رشد هر نظام سیاسی، توجه جدی به جانشین‌پروری است که افزایش سن کابینه دولت‌های گذشته، نشانگر این است که در این مقوله کم‌کاری کرده‌ایم.

ارسال نظرات