الاخبار نوشت: نفتکش «آدریان دریا» یا «گریس ۱»سابق، از جایی که آمده بود به ایران سفر نمی کند بلکه به سمت مقصد مخفی خود در پهنای مدیترانه می رود وبا دود انبوهش که روز گذشته در تنگه جبل الطارق مشاهده شد، همچون سرنگونی پهپاد آمریکایی، موضوع نفتکش ها را به نفع ایران خاتمه می دهد و موضع ایران را هرچه بیشتر در برابر اقدامات متزلزل آمریکا تقویت می کند و موفقیت اتکای ایران به استراتژی جدید «مقاومت مؤثر» را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۹۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، الاخبار با اشاره به اینکه برنده شدن ایران در نبرد نفتکش ها با انگلیس تنها در این موضوع خلاصه نمی شود، همچنین نوشت: مهمتر از همه، موفقیت ایران در دور زدن تلاش های آمریکا برای جلوگیری از تثبیت معادله بازدارندگی است.

این روزنامه با بیان این موضوع افزود: آمریکا می خواست که تحریم هایش علیه ایران بی سر و صدا به پیش برود و ایرانی ها خفه شوند بدون اینکه برگ برنده ای برای تقسیم بهای این نبرد میان همگان و عدم منحصر شدن آن به تهران در دست داشته باشند. مهمترین گزینه قدرت ایران، علاوه بر متحدان منطقه ای و خطوط دور زدن تحریم های نفتی، موضوع تنگه هرمز، خلیج(فارس) و دریای عمان است که گذرگاههای راهبردی در جهان محسوب می شوند و شکنندگی امنیت آنها، روی امنیت متحدان واشنگتن، قیمت نفت و حضور نظامی غرب در منطقه تاثیر می گذارد.

نویسنده افزود: دیروز و همزمان با منتهی شدن نبرد نفتکش ها به ناامیدی آمریکا، تهران تلاش واشنگتن برای باج گیری و مبادله بین آزادی تجاری و دریانوردی ایران و امنیت خلیج (فارس) و تنگه هرمز را خنثی کرد.

روزنامه لبنانی در ادامه یادآور شد: ایرانی ها که در این مرحله به استراتژی «مقاومت مؤثر» پایبند هستند، به دنبال رفع هرگونه ضعفی هستند که ممکن است گذرگاه اقدامات آمریکا باشد؛ امری که ایجاب می کند برخورد و رفتاری قاطع داشته باشند.از این رو و به دلیل موفقیت در اتکای ایران به استراتژی جدید و تقویت این موضوع در برابر حمله آمریکا، با رضایت بالای تهران همراه بود؛ رضایتی که از سوی علی ربیعی تحت عنوان پیروزی بدون امتیاز از آن نام برده شد.

خبر را در الاخبار ببینید

 

 منبع:سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات