خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از زارعین این شهرستان به‌صورت تضمینی خریداری شده‌ است.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۸۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

سعید خدایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزرای بسیج در شاهین دژ، اظهار کرد: این مقدار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شاهین‌دژ توسط سه مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰ روز پس از معرفی به بانک بوده، اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

خدایی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ هزار تن گندم در شاهین‌دژ تولید شده است، اظهار کرد: کشاورزان می توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب محصول تولید شده خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند. 

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ تاکید کرد: به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با پارسال افزایش داشته باشد.

لازم به ذکر است که سال گذشته ۵۵ هزار تن در سطح مزارع شاهین‌دژ تولید و ۴۲ هزار تُن گندم نیز از کشاورزان خریداری شده ‌بود.

امسال ۳۲ هزار هکتار از مزارع شاهین‌دژ به کاشت گندم اختصاص یافته که ۲۷ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی نیز به صورت آبی است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات