خبرهای داغ:

اهمیت جلوگیری از موازی کاری در مباحث اجتماعی/آگاهسازی مهمترین سلاح رویارویی با مشکلات اجتماعی

مسوول بسیج حقوقدانان استان قروین در جلسه مشترک و سه جانبه سازمان بسیج حقوقدانان ، معاونت اجتماعی نواحی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کلّ استان مطرح کرد: آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد ، تبیین و روشنگری در خصوص قانون مجازات اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، آگاه سازی و تبیین حقوق مالی و اقتصادی مهمترین موضوعاتی هستند که در این همکاری به دنبال آن هستیم.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۶۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه سه جانبه سازمان بسیج حقوقدانان ، معاونت اجتماعی نواحی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کلّ استان در سالن بسیج افشار در سپاه استان برگزار شد.

قلی پور مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در این نشست اذعان کرد: فلسفه تشکیل جلسه تفاهم سه جانبه بین دادگستری استان و سپاه استان و سازمان بسیج حقوقدانان این است که از تمامی ظرفیت های موجود در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برای انجام هرچه بهتر مفاد تفاهم نامه سه جانبه در راستای آگاه سازی و پیشگیری از وقوع جرایم استفاده گردد.

وی ادامه داد: این کار علمی و تاثیرگذار حول ۴ محور : آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، تبیین و روشنگری در خصوص قانون مجازات اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، آگاه سازی و تبیین حقوق مالی و اقتصادی می باشد که امیدواریم آثار قابل توجهی در کاهش جرایم در سطح استان داشته باشد.

قلی پور بیان کرد: امیدواریم با بهره بردن از این توافق نامه بتوانیم از قرارگاه جوادالائمه بهر ببریم و مناطق آلوده به آسیبهای اجتماعی شناسایی و در جهت رفع مشکلات قدم بر داریم.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: شناسایی آسیبها بر اساس چهار محور و در هر مسجد طی سه مرحله با محوریت قانون مواد مخدر و قانون م. ج. ا ، معاون دادگستری و دادستان حضور می یابند، مشاوره توسط وکلاء داده می شود و به زبان حقوقی مشکلات ثبت شده و رئیس دادگستری شهرستان درهمان مسجد بین مردم حضور می یابدو در مراودات مالی و اختلافات حقوقی مردم کارگشایی می کند، آسیبهای محله احصاء و شناسایی شده و به مدیر کلّ دادگستری اعلام و مطالبه خواهد شد و هدف انجام کار و انعکاس کار خواهد بود .

سرهنگ حسینیانی مسئول قرارگاه جوادالائمه در این نشست بیان کرد: حضور در تمامی محلات دهگانه شهرستانها بعنوان نقاط هدف و دیدار با فرماندهان حوزه ها در جایی که شاید برخوردهای قهری و سلبی جواب نمی دهد. همان طور که می دانید مهمترین راه رویارویی با مشکلات اجتماعی آگاه سازی است ، حضرت آقا فرمودند مادرِ همه جرائم از اعتیاد نشأت می گیرد! مردم باید پای کار باشند در محله های هفدگانه در قزوین به این نتیجه رسیدند که موازی کاری زیاد است ما با مدیریت جهادی می خواهیم ۱۷ منطقه را به ۱۷۰ محله برسانیم.

سرهنگ حسینیانی ادامه داد: تکلیف معاونت اجتماعی این است که در جایی که آسیب بیشتر است کار کند و زمینه حضور و فعالیت افراد را در مناطق خاص ایجاد نماید ، اصلاح کسانی که در محله ها نا امنی ایجاد می کنند ، آشنا نمودن مردم با حقوق خودشان ، شناسایی آسیبهای مدارس، زمینه حضور اجتماعی مردم بخصوص در ماه محرم و آگاه سازی آنان با حقوق خود و با مطالبه گری از مسئولین کام مردم را شیرین نماییم .

فلاح صفری مسوول پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در این جلسه بیان کرد: در آسیبها کسی را متهم نکنیم ، خود متهمیم ، زیرا درجاهایی که نقش خود را می دانستیم به موقع عمل نکردیم ، از سال ۱۹۸۰ به بعد ۸۰٪ پرونده ها در دنیا مربوط به جرم مواد مخدر است.

وی ادامه داد: پیشگیری با قوه قضائیه است ولی امکانات در دست دیگران است ، در پیشگیری همه باید سهیم باشیم، تجربه نشان داده هر جا سپاه و بسیج وارد شده موفق عمل کرده است ، در اجرای هر طرح رسالت علمی بر عهده علما و دانشمندان و رسالت عملی بر عهده دست اندرکاران است و نیز مشارکت مردم عامل موفقیت به حساب می آید.
در ادامه خانم خاتمه ، مسئول انجمن خواهران حقوقی و روابط عمومی و فضای مجازی سازمان ، ضمن ارائه مختصر گزارش فعالیت انجمن خواهران که درباره نقد و بررسی قانون عفاف و حجاب و نیز مطالبه گری از مسئولین می باشد ، با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه با هشدارهای شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی و اینک با اعلام آتش به اختیاری اذعان کرد: در کنار وظیفه اجرایی نیروی انتظامی ، برنامه فرهنگی باید در خانواده و رسانه بطور جدی و هماهنگ صورت پذیرد.

وی همچنین خواستار حمایت مسئولین ازاجرای طرح فرهنگی همایش عصر حیاء برای رسیدن به ظهور برای آموزش حقوق و عفاف و حجاب با حضور حقوقدانان و کارشناسان مذهبی شد.

1004/گ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها