سفیراسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا؛
«محمد حسن قدیری ابیانه» با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، کفت: نباید به درآمد نفتی تکیه کنیم و همه آحاد جامعه باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۵۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «محمد حسن قدیری ابیانه» سفیراسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا پیش از ظهر امروز در جشن بزرگ ولایت با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور اظهار داشت: بخشی دلیل این شرایط را تحریم‌ها و برخی دیگر اختلاس‌های می‌دانند.

وی افزود: البته تحریم‌ها خصوصا تحریم نفتی در کم شدن میزان درآمد نفتی موثر است، ولی تنها دلیل اوضاع بد اقتصادی نیست.

عضو انجمن علمی علوم راهبری، تصور بعضی از افراد مبنی بر میزان درآمد نفتی ایران به ازای هر فرد جامعه رقم هنگفتی است را کذب دانست و ادامه داد: با یک حساب کوتاه متوجه می‌شویم که در شرایط خوب درآمد نفتی سهم هر فرد از جامعه فقط یکصد هزار تومان در هرماه بوده است که این مبلغ ناچیزی است.

درآمد سرانه ایران در رده ۹۶ دنیا قرار دارد

سفیراسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا تاکید کرد: اگر مردم این واقعیت‌ها را بدانند در همان حد از دولت و حکوکت انتظار خواهند داشت، اما متاسفانه برخی در فضای مجازی این کذب‌ها را در مورد اعداد و ارقام درآمد‌های نفتی و همچنین میزان اختلاس‌ها منتشر می‌کنند و عامه مردم هم بدون تحقیق و بررسی می‌پذیرند.

قدیری ابیانه حقوق‌های نجومی، هزینه‌های هنگفت سفر‌های مسئولین دولت را اشتباه محض دانست و یادآور شد: مردم کشور ما ایران را با کشور‌های ثروتمند دنیا مقایسه می‌کنند در صورتیکه ما در رده ۹۶ قرار داریم بنابراین باید با کشور‌های هم سطح خودمان مقایسه شدیم.

کارمندان ۲۲ دقیقه در یک روز کار مفید می‌کنند

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی کشور نمی‌تواند جای کار و تلاش را بگیرد ادامه داد: کشور‌هایی مثل ژاپن و کره ۸ ساعت و ۹ و نیم ساعت کار مفید را در روز دارند در صورتیکه این رقم در کشور ما طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۲۲ دقیقه در روز در ادارات است که جای تاسف دارد.

سفیراسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا افزود: اگر بخواهیم کشورمان پیشرفت کند باید تلاش و کارمان را ۱۰ برابر کنیم آنوقت است که اقتصاد کشورمان نیز رشد ده برابری خواهد داشت.

ارزش پول کشورمان کم شده است

عضو انجمن علمی علوم راهبری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر عدم وابستگی به نفت و درآمد‌های آن اذعان کرد: اجناس گران نشده اند بلکه ارزش پول کشومان پایین آمده است بنابراین قدرت خرید هم کم شده است و مردم هم ناراضی هستند.

وی ادامه داد: این موضوع که مردم از حکومت انتظار دارند هزینه‌های آن‌ها را تامین کند اشتباه است؛ البته باید حکومت در حد مقدورات به خدمت رسانی درست مبادرت ورزد، اما مردم نباید فقط از دولت‌ها انتظار داشته باشند بلکه اگر هر فرد تلاشش را مضاعف کند شرایط تغییر خواهد کرد.

قدیری ابیانه با اشاره به تلاش همه افراد جامعه برای رفع مشکلات کشور گفت: معضلات باید از درون جامعه رفع شود، جلوی اسراف گرفته شود.

وی در پایان زمان انتخاب مجلس و ریاست جمهوری را نزدیک دانست و افزود: حرف‌ها بی اساس و قول‌های بی پایه نامز‌ها را خصوصا در مسایل اقتصادی باور نکنید.

 

 

ارسال نظرات