مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان گفت: هدف از برگزاری این برنامه توانمند سازی مربیان جهت ارتقاء آگاهی، ارتقاء بنیه علمی، دینی توسعه بعد کیفی مهد‌های قرآنی با معیار‌های اسلامی و تربیت دینی است.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۳۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره‌ی توانمد سازی مربیان مهد‌های نونهالان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه توانمند سازی مربیان جهت ارتقاء آگاهی، ارتقاء بنیه علمی، دینی توسعه بعد کیفی مهد‌های قرآنی با معیار‌های اسلامی و تربیت دینی از آموزش‌های به روز از جمله القای غیر مستقیم مفاهیم دینی و هنر و خلاقیت و نحوه‌ی ارتباط با کودک، تبادل تجربیات در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی و آگاهی از نحوه‌ی آموزش‌ها است.

وی گفت: سازمان بسیج در زمینه‌های مختلف به ویژه‌ی حوزه‌ی نو نهالان فعالیت‌های جدی را آغاز کرده است که می‌توان به راه اندازی حلقه‌های صالحین و مهد‌های قرآنی اشاره کرد که با هدف تربیت نیرو‌های انقلابی و ارزشی و مبتنی بر قرآن راه اندازی گردید.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت تعلیم و تربیت امیدواریم مهد‌های قرآنی محل تربیت سربازان آینده‌ی انقلاب اسلامی باشند افزود: متاسفانه دشمنان انقلاب اسلامی در بحث تهاجم فرهنگی برای نسل نونهال برنامه ریزی کرده اند و بر همین اساس دغدغه‌ای ایجاد شد تا مهد‌هایی تاسیس شود که کودکان در مسیر ارزش‌های انقلاب و دین اسلام تربیت شوند.

سرکانی ادامه داد: در مهد‌های قرآنی بسیج با تلفیق و بهره گیری ازآموزه‌های قرآن کریم و و تعلیم و تربیت اسلامی و بهره گیری از تکنیک‌های روانشناسی مهد‌ها را اداره می‌کنیم و این مهد‌ها در مساجد تشکیل می‌شوند تا کودکان با معنویت مسجد و اینکه مسجد محور حرکت‌های انقلابی برای پیروزی و تداوم آن شودند بیشتر آشنا شوند.

در ادامه محمد پناه جانشین ستاد تخصصی اقشار در امر بسیج در ادامه خاطر نشان کرد: تمام دنیا به مسدئله‌ی آموزش توجه ویژه‌ای دارند از مهد تا دانشگاه باید روی نونهالان کار شود چرا که اهمیت کار به لحاظ اثر گذاری این نوع آموزش و آینده‌ی فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تاثیر پذیری کودکان در محیط علمی بیشتر از تاثیرگذاری پدر و مادر بر فرزندان است لذا به لحاظ تربیتی، پرورش، روش‌های آموزشی و اعتقادی باید مربیان بتوانند بر فرزندان خانواده‌ها که همانا سرمایه‌ی یک جامعه هستند تاثیر مثبت داشته باشند.

محمد پناه یاداور شد: مربیان مهد‌های قرآنی باید زبان کودکان را درک و تجزیه و تحلیل کنند و مفاهیم اسلامی و قرآنی را به ان‌ها آموزش دهند و صرفاً تئوری نباشد بلکه از ورزش و بازی برای آموزش استفاده گردد.

گفتنی است این دوره‌ی توانمند سازی با حضور ۵۰ نفر از خواهران بسیجی به مدت دو روز در سنندج در حال برگزاری است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات