سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گیلان:

ساعت آموزش در مدارس ابتدایی کاهش می‌یابد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش‌های نظری در پایه ابتدایی داریم که این میزان به ۸ هزار ساعت کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۳۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بندرانزلی، سیدجواد حسینی پیش از ظهر امروز در هشتمین جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزان دوره ابتدایی در سالن همایش‌های منطقه آزاد بندرانزلی با بیان اینکه این جشنواره از رویداد‌های مهم آموزشی کشوری است اظهار داشت: باید از تلاش‌های بیش از سیصد هزار معلم دوره ابتدایی تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش ۱۳۱ راهکار در سند تحول داریم گفت: نوآوری، تحقیق، خلاقیت، مهارت عملی در فعالیت‌های گوناگون تدارک دیده شده و علاوه بر فعالیت‌های درسی باید به خلاقیت نیز در مدارس پرداخته شود.

حسینی با بیان اینکه تصمیم داریم تا دانش آموزان را از زیر بار سنگین درسی نجات دهیم عنوان داشت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش‌های نظری در پایه ابتدایی داریم در حالی که در دنیا این میزان هشت هزار ساعت است.

وی با اعلام صاینکه ساعت آموزشی در مدارس ابتدایی ما باید به ۸ هزار ساعت کاهش پیدا کند تصریح کرد: باید به موقعیت‌های جدید یادگیری هنر و اغنایی دانش آموزان بپردازیم و جشنواره نوجوان و جوان جوان خوارزمی را در کنار جشنواره جابربن حیان باید ترویج دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره‌های علمی و هنری، جشنواره‌های فرهنگی هنری با بیش از ۷۰ رشته و مسابقات قرآن، عترت و نماز با قدرت برگزار می‌شود ابراز داشت: ساختن و فرصت آفرینی موقعیت‌های فراوان یادگیری مدنظر است و از اصلی‌ترین‌های سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه باید مرتب برای دانش آموزان موقعیت‌های جدید خلاقیت خلق آفرینی شود خاظرنشان کرد: اثر دانش آموزان دوران ابتدایی خلاقانه، بدیع و ستودنی است.

حسینی با بیان اینکه سطح دانشمندی دچار دگرگونی شده است گفت: سطح داشمندی از دوره بزرگسالی به سطح کودکی تغییر شکل داده است و امروز ما دانشمندان کودک و دانش آموز فراوانی در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید آموزش و پرورش دوره ابتدایی خویش را دریابد خاطرنشان کرد: تجارب جهانی به ما می‌گوید اگر پیشرفت می‌خواهید به آموزش ابتدایی خود برسید و رمز توسعه، جامعه پذیر شدن نسل است.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان باید توسط جشنواره‌ها به سمت رشد و تعالی بروند افزود: باید از دانش آموزان آزمون و ترس از نمره را دور کنیم.


انتهای پیام/
ارسال نظرات