جهادگران بسیجی بعنوان سفیران عشق در طی چند سال گذشته با ارائه خدمات عمرای ، فرهنگی ، آموزشی و پزشکی خدمات قابل توجهی در روستاهای دور افتاده بیجار ارائه نمودند.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۲۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  اردوهای جهادی یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای خودسازی و آشنایی دانشجویان با فضای جامعه است و نامی عجین شده با دانشجویانی است که برای خدمت به محرومان دست از پا نمی شناسند.

هدف از برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.

چند سالی است که اردوهای جهادی توسط دانشجویان بسیجی با هدف خدمت به محرومین در مناطق روستایی برگزار می شود.

در ایام تابستان که اکثر جوانان مناطق خوش آب و هوا را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت انتخاب می کنند،عده ای از دانشجویان دانشگاه های شهرستان بیجار به قصد انجام فعالیت های عمرانی،فرهنگی،بهداشتی و محرومیت زدایی به مدت دو هفته به دور از خانواده و آسایش عازم روستاهای بیجار می شوند.

در طی چند سال گذشته افتخار این را داشتم همراه دانشجوایان جهادگر برای به تصویر کشیدن فعالیت هایشان همراهشان بودم.

در هنگامه‌ای که خیلی‌ها به دنبال منافع شخصی هستند، جوانان و پیرمردانی را سراغ داریم که از خود می‌گذرند، از آسایشی که در خانه‌ها و شهرهایشان دارند تا با هجرت به آرامش برسند؛ هجرت به سرزمین‌هایی که اهالی آن برای همه ما آشنا هستند، حرف‌زدن‌شان شیرین است و قلب‌هایشان پر از محبت و نگاه‌هایشان مهربان.

از روستاهای محروم آغبلاغ طغامین گرفته تا روستاهای جبرئیل،کهریز،دارغیاث، ،شبرتو،شیرین بلاغ ،بیانلو،قره جلو را همراه دانشجوایان بسیجی جهادگر طی مسیر کردیم .

روستاهای که بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب از داشتن جاده مناسب،آنتن دهی تلویزیون و موبایل ،نداشتن خانه بهداشت و امکانات تفریحی و فرهنگی محروم هستند.

روستاهای که دانش آموزان آنها در مدارس رنگ و رو رفته و قدیمی درس می خوانند که روز به روز وضع آنها بدتر می شود.

دانش آموزان این روستاها به دنبال هوشمند سازی مدارس و داشتن امکانات رفاهی و تفریحی مجهز در مدارس خود نبودند ،تنها خواسته آنها شاید داشتن میز و صندلی تازه برای نشستن راحت در سر کلاس های است که هر لحظه امکان فرو ریختن آن نیز هست.

از هر کدام از آنها پرسیدم آرزویتان چیست ،گفتند یک مدرسه نو با امکانات مناسب که بتوانیم با خیال راحت درس بخوانیم ،اما گویا داشتن مدرسه ای استاندارد با امکانات مناسب برای این دانش آموزان به یک افسانه تبدیل شده است.

جهادگران بسیجی با همت و تلاش خود برای شاد کردن دل این دانش آموزان تمامی کلاس های مدارس روستاهای نام برده را رنگ آمیزی کردند تا این دانش آموزان در اول مهر با روحیه ای تازه سر کلاس درس حاضر شوند.

ننه زیور بانوی سالخورده ای که به همت جهادگران بسیجی صاحب خانه شد

حضور بیش از 20 نفر از دانشجویان برای تعمیر و نوسازی خانه یکی از محرومان در یکی از روستاهای دور افتاده نمونه بارز فعالیت جهادی دانشجویان است که محرومیت را با تمام وجود در این خانه حس کرده اند.

در این خانه "همه با هم "در یکجا مشغول فعالیت شده بودند و گوشه ای از کار را گرفته بودند تا به دیگران بگویند " همه با هم" می توانیم.

یکی از دانشجویان معنای جهاد را در نوسازی و مرمت این خانه فرسوده تمام کرده بود و با هدیه کردن موزاییک و کاشی ها رایگان سعی در خوشحال کردن دل پیرزنی را داشت که با نگهداری از فرزند معلولش چهره اش خسته از روزگار شده است.

در منزل ننه زیور هر یک از دانشجویان مشغول کاری بودند تا هر چه زودتر کار را به سرانجام برسانند و مادر پیر و دل رنجیده از روزگار طاقت فرسا در این خانه اسکان داده شود.

ننه زیور با حضور در بین دانشجویانی که مشغول کار کردن بودند با اشک های که در چشمانش جاری بود و با لهجه شیرین ترکی از خداوند منان برای حضور این جهادگران و ساخت خانه نو قدردانی می کرد.

اردوهای جهادی حرکتی با رمز محرومیت زدایی است

الهام مرادی یکی از دانشجویان بسیجی که طی چند سال گذشته بعنوان سرگروه خواهران شرکت کننده در این اردوهای جهادی است در گفت و گو با خبرنگار کردتودی گفت: روستائیان شهرستان بیجار با مشکلات خیلی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: نبود مدارس راهنمایی و دبیرستان یکی از معضلات فرهنگی است که موجب شده دختران تا کلاس پنجم ابتدایی بیشتر حق تحصیل نداشته باشند و باید ازدواج کنند.

سرگروه اردوهای جهادی خواهران در ادامه بیان داشت: نبود آب آشامیدنی ، نداشتن خانه بهداشت ، نبود پزشک و مشکلات بهداشتی در روستا از دیگر مسائلی است که در روستاهای که ما فعالیت می کنیم به وفور دیده می شود.

محرومیت در روستاهای بیجار بیداد می کند

خاطره ملک نژاد یکی از جهاد گران بسیجی است که در روستای کهریز برای دانش آموزان کلاس قرآن و قصه گویی برگزار کرده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: محرومیت در این منطقه بیداد می کند،اهالی این منطقه از داشتن یک خانه بهداشت و نبود پزشک محروم هستند.

این دانشجوی جهادگر با تاکید بر اینکه مهم ترین هدف اردوهای جهادی توسعه فرهنگ محرومیت زدایی است،اظهار داشت: مسئولین نباید از خدمت به مناطق محروم غافل شوند زیرا مهم ترین وظیفه آنها خدمت به مردم و انقلاب است.

ملک نژاد بیان داشت: حضور در اردوهای جهادی و در بین این دانش آموزان شیرین ترین خاطره من از دوران دانشگاه ام است.

جهادگران بسیجی بعنوان سفیران عشق در طی چند سال گذشته با ارائه خدمات عمرای ، فرهنگی ، آموزشی و پزشکی خدمات قابل توجهی در روستاهای دور افتاده بیجار ارائه نمودند.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات