وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر دارای ٣٦ موسسه تابعه در بخش های مختلف است که اجرای این مصوبه گام بلندی در جهت بهره وری و انسجام بیش از پیش این موسسات ارزیابی می شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۸۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدتی است طرح ساماندهی انجمن ها و موسسات تابعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله ساماندهی انجمن ها و موسسات تابعه معاونت امور هنری این وزارتخانه ارائه و از سوی رسانه ها و مراجع مختلف پیگیری و دنبال می شود تا اینکه پس از طی مراحل کارشناسی و بر اساس مصوبه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسات تابعه معاونت هنری به دو موسسه تقلیل یافت.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر دارای ٣٦ موسسه تابعه در بخش های مختلف است که اجرای این مصوبه گام بلندی در جهت بهره وری و انسجام بیش از پیش این موسسات ارزیابی می شود.

با ارائه طرح پیشنهادی ساماندهی انجمن ها و موسسات تابعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای معاونان این وزارتخانه و تصویب آن، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه با توجه به مصوبات آخرین جلسه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور سیدعباس صالحی برگزار شد، اهداف، رویکردها، راهبردها و همچنین الزامات این ساماندهی را تشریح کرد.

تجمیع موسسات معاونت هنری در دو موسسه

وی در گفت و گویی با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر که بر اساس مصوبه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات تابعه معاونت امور هنری به دو موسسه تقلیل یافته است، گفت: از تجمیع و ساماندهی موسسات و انجمن های تابعه معاونت امور هنری، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و موسسه هنری دیگری شکل می گیرد.

امیرزاده در عین حال تاکید کرد: بررسی های کارشناسی در سطوح مختلف برای این اقدام انجام شده و مراحل نهایی آن در کارگروه ساماندهی موسسات معاونت هنری نهایی و اجرایی خواهد شد.

صیانت از معیشت کارکنان خط قرمز طرح های ساماندهی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه صیانت از معیشت و وضعیت کاری کارکنان موسسات و انجمن های تقلیل یافته خط قرمز این طرح ها و مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: طرح های ساماندهی به گونه ای اجرا می شود که خللی در وضعیت معیشتی کارکنان به وجود نمی آورد.

بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها، منابع و اموال منقول و غیر منقول موسسات در اجرای طرح ها

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این طرح ها تاکید دارد از ظرفیت ها، منابع و اموال منقول و غیر منقول موسسات با هدف اجرای مطلوب طرح استفاده بهینه و مطلوب صورت پذیرد.

هدف از طرح ساماندهی افزایش بازدهی و ارتقای بهره وری موسسات و انجمن های تابعه است

امیرزاده درباره اهداف این طرح گفت: افزایش بازدهی، ارتقای بهره وری و کارآیی موسسات و انجمن های تابعه، ایجاد ساختار و روش بهینه انجام فعالیت ها، سازماندهی و استفاده مطلوب از منابع موجود و کاهش هزینه های مدیریتی و بالا سری موسسات تابعه از جمله اهداف این طرح است.

وی چابک سازی تشکیلات و فرآیندها، فراهم آوری امکان نظارت و کنترل یکپارچه و فراگیر به ویژه در حوزه های مالی را از دیگر اهداف طرح ساماندهی انجمن ها و موسسات تابعه در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

ایجاد انسجام و هماهنگی از رویکردهای مهم طرح به شمار می آید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رویکردها و راهبردهای این طرح گفت: ایجاد انسجام و هماهنگی، اصلاح ساختارها، ضابطه مندی و شفافیت، شناسایی و کنترل مخاطرات و تنش ها و پرهیز از ایجاد اختلال در فعالیت های جاری ادارات کل و موسسات زیر نظر از جمله رویکردها و راهبردهای این طرح است.

حمایت همه جانبه مسئولان ارشد وزارتخانه از طرح ساماندهی موسسات

وی در ادامه به الزامات طرح ساماندهی انجمن ها و موسسات تابعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: طرح های ساماندهی موسسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تاکید و حمایت شورای معاونان این وزارتخانه است و شناسایی دقیق ، برنامه ریزی، مدیریت و ارزیابی ریسک در مراحل مختلف در زمره الزامات این طرح به شمار می آید.

امیرزاده گفت: شناسایی، برنامه ریزی، مدیریت و توجه به معیشت ذینفعان و پیاده سازی سازی و کارهای مدیریت پروژه و تمرکز بر آن، رعایت الزامات حقوقی، قانونی و همچنین تعیین تکلیف حساب ها، تعهدات، اموال و دارایی های تمامی موسسات قبل از هر گونه اقدام  از دیگر الزامات این طرح محسوب می شود.

سایر معاونت های تخصصی وزارتخانه در حال ارائه طرح تجمیع موسسات تابعه خود هستند

وی در پایان تاکید کرد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین معاونت تخصصی است که این طرح را اجرا می کند و طرح تجمیع و ساماندهی موسسات سایر معاونت های تخصصی پس از بررسی کارشناسی در کارگروه مربوطه برای طرح و تصویب نهایی به شورای معاونان ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات