مدیرعامل کیش‌ایر با اعلام این‌که میانگین عمر ناوگان کیش‌ایر به ۲۴.۵ سال کاهش یافته است، گفت:‌ سال گذشته یک آهو به موتور هواپیمای ایرباس کیش‌ایر برخورد و آنرا زمینگیر کرد.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۶۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری  فرزانه شرفبافی در حاشیه مراسم انجام اولین پرواز داخلی از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد:‌اولین پرواز داخلی فرودگاه امام که در واقع از یک منطقه آزاد به یک منطقه آزاد دیگر (کیش) با استفاده از ایرباس 321 کیش‌ایر انجام شد.

وی با بیان این‌که این هواپیما حدود 1.5 سال زمینگیر بود که با وجود تحریم‌ها با توان متخصصان ایرانی اورهال شده است، افزود:‌ این هواپیما به رجیستر کیش‌ایر درآمده و به تازگی AOC (مجوز بهره‌برداری شرکت هواپیمایی) آن صادر شده است.

وی با بیان این‌که خلبان این ایرباس ایرانی است، تصریح کرد:‌قبلا از کرو پروازی خارجی برای این هواپیما استفاده می‌شد که هم‌اکنون علاوه بر ارائه سرویس بزینس کلاس، وای داخلی را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

مدیرعامل کیش‌ایر با یادآوری این‌که سال گذشته یک آهو به موتور هواپیمای ایرباس 321 برخورد و آنرا زمینگیر کرد، گفت: در حال حاضر با ورود چند فروند هواپیما، میانگین عمر ناوگان کیش‌ایر 24.5 سال است.

شرفبافی همچنین با بیان این‌که برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه امام (ره) برای سهلوت استفاده مردم در مناطق جنوبی تهران، قم و مرکزی از حمل‌ونقل هوایی است، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده جامعه آماری خوبی در تهران،‌مرکزی و قم جهت انجام پروازهیا داخلی از فرودگاه امام وجود دارد.

وی با بیان این‌که فعلا هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه امام به سمت کیش انجام خواهد شد، افزود:‌کیش‌ایر 10 فروند هواپیما در ناوگان خود دارد که از این تعداد 6 فروند فعال و 4 فروند شامل هواپیمای فوکر و ام دی زمینگیر هستند.

وی از اجرای طرح تعمیرات هواپیماهای ایرباس و ام دی در جزیره کیش و برنامه جدید کیش‌ایر برای جابجایی گردشگران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به جزیره کیش خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های جدید کیش‌ایر حذف پروازهای فول چارتری است که در این زمینه موفق بوده‌ایم. ما از این نوع فروش بلیت پروازها به سمت فروش گروهی پیش رفته‌ایم و با این کار تعادل رادر پورازها ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات